طرح‌های بزرگ استان مانیتورینگ شوند/ مشاغل خرد به توازن‌بخشی در جامعه کمک می‌کند

علی زینی وند استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مشاغل خرد گفت: برای توازن‌بخشی در جامعه باید بر اساس مشاغل خرد کار کرد. به گزارش “فت فتو “ علی زینی‌وند در بازدید از حوزه معاونت اقتصادی استانداری و در جمع پرسنل این حوزه عنوان کرد: عمده فعالیت‌ها و کارهای استانداری در حوزه اقتصادی است، ضمن […]

علی زینی وند استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مشاغل خرد گفت: برای توازن‌بخشی در جامعه باید بر اساس مشاغل خرد کار کرد.

به گزارش “فت فتو “ علی زینی‌وند در بازدید از حوزه معاونت اقتصادی استانداری و در جمع پرسنل این حوزه عنوان کرد: عمده فعالیت‌ها و کارهای استانداری در حوزه اقتصادی است، ضمن اینکه جهت‌گیری دولت سیزدهم نیز در این حوزه جدی‌تر بوده و تغییر نظام بودجه‌ریزی و تاسیس صندوق توسعه استان‌ها نیز بر اهمیت بیشتر معاونت اقتصادی اضافه کرده است.

وی ادامه داد: به تناسب این وظایف باید ساختارهای حوزه اقتصادی نیز تقویت شود، اما این مسئله لزوما به گسترش چارت و افزایش نیروها نبوده و بیشتر به سیستم محور کردن ارتباط دارد.

استاندار کرمان ابراز داشت: مهمترین کار دفتر اقتصادی در شرایط فعلی، تنظیم بازار و تسلط و نظارت بر ذخایر کالای استراتژیک است و در حوزه توسعه صادرات باید فعالیت جدی‌تر صورت گیرد.
وی بیان کرد: حوزه اقتصادی استانداری در حال نزدیک شدن به شرایط بالندگی و وظایف خود است و جایگاه خود را در سیستم استان به دست می‌آورد.
زینی‌وند، تهیه اطلس واحدهای تولیدی استان و دسته‌بندی آنها را مهمترین کار معاونت اقتصادی استانداری اعلام کرد و گفت: از واحدهای فعال و رو به رشد نباید غافل شد، چنین واحدهایی نیز باید مورد تشویق قرار گیرند که از حوزه رقابت عقب نمانند.

استاندار کرمان با بیان اینکه برای واحدهای ورشکسته‌ای که امیدی به بازگشت آنها نیست، نباید وقت گذاشت اظهار داشت: مهمترین تمرکز ما باید روی واحدهای راکد و نیم فعالی باشد که مشکل نقدینگی، مدیریتی و یا تکنولوژی دارند که با اندکی کمک فعال می‌شوند و بیشترین سهم ایجاد اشتغال را هم دارند.

زینی‌وند، مانیتورینگ طرح‌های بزرگ را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از طرح‌های استراتژیک استان، نیروگاه‌های انرژی خورشیدی است و قوانین کشور در راستای تسهیل این سرمایه‌گذاری در حال اصلاح است.

استاندار کرمان، فعال شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، حل و فصل زمین‌های شهرک‌های صنعتی، توجه به خوشه‌های کسب و کار، راه اندازی پارک دوم فناوری و تشکیل کارگروه فناوری استان با محوریت تقویت پارک‌های فناوری را مورد تاکید قرار داد.

زینی‌وند به اهمیت مشاغل خرد اشاره داشت و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: مشاغل خرد درآمد سرانه را خیلی افزایش نمی‌دهند، اما برای توازن‌بخشی در جامعه باید بر اساس مشاغل خرد کار کرد.

وی افزود: واحدهای کوچک رفاه عمومی را در جامعه ایجاد می‌کنند و بیکاری، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به نوعی پالایش در جامعه ایجاد می‌کنند.

براساس این گزارش، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در جریان این بازدید ضمن ارائه‌ گزارش و بیان مشکلات این معاونت گفت: حدود ۲۰ کارگروه زیر مجموعه معاونت اقتصادی فعالیت می‌کنند و دستگاه‌‌های اقتصاد و دارایی، بانک‌ها، جهادهای کشاورزی، صنعت و معدن جنوب، گردشگری و دیگر دستگاه‌های صادرکننده مجوز همکاران ما در حوزه سرمایه‌گذاری هستند.

وی در این جلسه به مشکلات مربوط به دبیرخانه و سالن جلسات این معاونت نیز اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند با حضور در ساختمان معاونت هماهنگی امور اقتصادی از قسمت‌های مختلف این مجموعه از جمله دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری و اشتغال بازدید کرد.

رضا سنجری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و غلامرضا نویدی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استان، استاندار کرمان را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/ طهماسبی




طرح‌های بزرگ استان مانیتورینگ شوند/ مشاغل خرد به توازن‌بخشی در جامعه کمک می‌کند

منبع:آرمـان
? طرح‌های بزرگ استان مانیتورینگ شوند/ مشاغل خرد به توازن‌بخشی در جامعه کمک می‌کند