طبخ ۴۰ دیگ شله مشهدی در شهر کرمان توسط خراسانی ها

طباطبایی رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی گفت: از ۹ الی ۱۳ دیماه موکب ثامن الائمه قصد دارد ۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین ۱۴ منطقه کرمان توزیع نماید و همچنین در روز دوشنبه سالروز شهادت سردار دلها ۴۰ دیگ شله مشهدی طبخ و در این مناطق توزیع خواهد شد.   به […]

طباطبایی رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی گفت: از ۹ الی ۱۳ دیماه موکب ثامن الائمه قصد دارد ۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین ۱۴ منطقه کرمان توزیع نماید و همچنین در روز دوشنبه سالروز شهادت سردار دلها ۴۰ دیگ شله مشهدی طبخ و در این مناطق توزیع خواهد شد.

 
به گزارش فت فتو، عقربه های ساعت کم کم به لحظات آسمانی شدن یاری از تبار ایران نزدیک می شود، مردی که در سحرگاه روز ۱۳ دیماه توسط موشک پهباد صهیونیست های تروریست اربااربا شد.

او پس از سالها انتظار بالاخره به آرزوی دیرینه خود همانها شهادت نائل آمد گرچه او آسمانی شد اما با رفتنش دل یک دنیا غمبار گشت.

این روزها دیار کریمان، پایتخت مقاومت در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دلها میزبان میهمانان خارجی و داخلی است.

سید مهدی طباطبایی رییس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی به همراه تعدادی از خادمان آستان قدس روز سه شنبه گذشته وارد کرمان شده و در تکیه میدان قلعه اسکان گزیدند.

او همراهان به جهت دیدار مزار یار به کرمان آمده است و دوست دارد به نیت سردار دلها غذایی طبخ نموده و بین نیازمندان توزیع نماید.

طباطبایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران می گوید: موکب ثامن الائمه علیه السلام تنها مختص اربعین حسینی است و هر ساله در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی پذیرای زائران است.

وی ادامه داد: از امسال به بعد قصد داریم به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها به کرمان عزیمت کنیم و در جوار مرقد وی موکب را جهت پذیرایی و اسکان زائرانی که برای زیارت مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان سفر می کنند باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی بیان کرد: اعضای این موکب را ۵۰ نفر جوان متعهد و دوستدار امام حسین (ع) تشکیل می دهند که از نهم الی ۱۳ دیماه سالروز شهادت حاج قاسم اقدام به طبخ ۵۰ هزار پرس غذای گرم نموده و آنان را بین ۱۴ منطقه کرمان توزیع نمایند.

طباطبایی در ادامه تصریح کرد: همچنین قرار است فردا دوشنبه ۴۰ دیگ شله به یاد شهید سلیمانی طبخ و بین نیازمندان مناطق مذکور توزیع شود.

وی ضمن قدردانی از مسئولین و آستان قدس رضوی عنوان کرد: تمامی مواد اولیه و تجهیزات این اطعام توسط خیرین، کمیته امداد و شهرداری مشهد جمع آوری و در اختیار موکب ثامن الائمه گذاشته شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی، شهید سلیمانی را شخصیتی وارسته و با اخلاص بیان کرد و گفت: تمام فعالیت های شهید حاج قاسم سلیمانی از روی اخلاص و برای رضای خدا بود بدین جهت خداوند نیز به او توجه ویژه داشت.

طباطبایی خاطرنشان کرد: حضرت آقا درست فرمودند که شهید سلیمانی یک شخصیت نیست بلکه یک مکتب است و آن را باید در جامعه ترویج کرد، زیرا وی شخصی وارسته، مومن، با خدا، با اخلاق و با اخلاص بود و توجه زیادی به نیازمندان و فقرا داشت و ما باید ادامه دهنده این مسیر باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه نه تنها حیات شهید سلیمانی باعث برکت بود که شهادتش نیز از خیر و برکت فراوانی برخوردار است، اذعان کرد: در سال های آینده با ریشه کن شدن کرونا تعداد زائران خارجی و ایرانی افزایش خواهد یافت بدین جهت باید همگی برای فراهم آوردن زیرساخت ها جهت پذیرایی کمک کنیم.
 
رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی ادامه داد: مردم کرمان به نیکی از شهید سلیمانی یاد می کنند اما هنوز کسانی هستند که در گوشه گوشه این کشور شناخت کافی از وی ندارند و این کار کرمانی ها را سخت تر می کند که باید در ترویج فرهتگ مکتب شهید سلیمانی کوشاتر باشند.
 
طباطبایی خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان خادمان حرم رضوی  باید در ترویج فرهنگ شهید به نسل جوان تلاش کنیم.





به گزارش فت فتو؛ ایرج کامیابی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کرمان و مسئول تکیه قلعه، ۳۵ تکیه در شهر کرمان را به عنوان محل اسکان در اختیار زائران قرار داده است.

انتهای پیام/نامجو
 




طبخ ۴۰ دیگ شله مشهدی در شهر کرمان توسط خراسانی ها

منبع:آرمـان
? طبخ ۴۰ دیگ شله مشهدی در شهر کرمان توسط خراسانی ها