طالقان نگین سبز در میان رشته کوههای سر به فلک کشیده البرز

شهرستان طالقان در استان البرز، در حقیقت دره بزرگی است که در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز قرار دارد که طبیعت بکر آن مانند نگین سبز در این منطقه خودنمایی می کنند. به گزارش نذیر کرمان از استان البرز ، شهرستان طالقان با مرکزیت شهر طالقان یکی از شهرستان‌های استان البرز است […]

شهرستان طالقان در استان البرز، در حقیقت دره بزرگی است که در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز قرار دارد که طبیعت بکر آن مانند نگین سبز در این منطقه خودنمایی می کنند.

به گزارش نذیر کرمان از استان البرز ، شهرستان طالقان با مرکزیت شهر طالقان یکی از شهرستان‌های استان البرز است که در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد. شهر طالقان در منطقه‌ای ییلاقی در میان رشته کوه البرز و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران قرار گرفته است. 

این منطقه در حقیقت دره بزرگی است که در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز قرار دارد. این ناحیه یکی از بکرترین مناطق شمال مرکزی ایران محسوب می‌شود.

 منزل آیت الله طالقانی در گلیرد، یادمان درویش عبدالمجید در مهران، ارژنگ قلعه در میناوند، قلعه منصور و قلعه کیقباد در شمال هرنج، قلعه دختر در  گته ده، قلعه پراچان و قلعه فالیس، امامزاده هارون در جوستان، شاه محمد حنفیه در کرکبود، امامزاده زکریا در میراش، امامزاده‌های روستاهای سیدآباد اورازان، با‌قی مانده آسیاب‌های آبی در برخی از روستاها و همچنین آثار نهر بزرگ انتقال آب از طالقان به قزوین، دریاچه سد طالقان بند آبی میراش، برکه غمیش استخر، برکه کوهستانی سات، آبشار شُله بُن، آبشار کرکبود، آبشار تُرنو، آبشار سفیدآب وآبشار آسکان، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند. 

مشاهیر و بزرگان زیادی از منطقه طالقان استان البرز برخاستند که برخی از این بزرگان شامل آیت الله سید محمود طالقانی، جلال آل احمد نویسنده و پژوهشگر بزرگ ایران، استاد غلامحسین امیرخانی از خوشنویسان نامدار کشور، درویش خان با نام اصلی غلامحسین درویش از هنرمندان نامی موسیقی سنتی ایرانی در دوره قاجار، درویش عبدالمجید طالقانی از بزرگترین اساتید خط نستعلیق و پایه گذار خط شکسته نستعلیق هستند.

انتهای پیام/




طالقان نگین سبز در میان رشته کوههای سر به فلک کشیده البرز

منبع: بــرنا
? طالقان نگین سبز در میان رشته کوههای سر به فلک کشیده البرز