ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه‌کنندگان چه‌قدر است؟

فت فتو/کرمان سرپرست اداره صمت شهرستان رفسنجان گفت: یکی از پروژهای اصلی وزارت صمت درج قیمت تولید کننده بر روی کالا ها بر اساس بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روز آمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار است. به گزارش فت فتو، علی حاج احمدی عصر امروز ۱۶ […]

فت فتو/کرمان سرپرست اداره صمت شهرستان رفسنجان گفت: یکی از پروژهای اصلی وزارت صمت درج قیمت تولید کننده بر روی کالا ها بر اساس بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روز آمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار است.

به گزارش فت فتو، علی حاج احمدی عصر امروز ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس کلیه واحدهای تولید کننده و وارد کننده می‌بایست نسبت به درج قیمت تولید کننده و وارد کننده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده اقدام نماید و همچنین قیمت مصرف کننده را که در بر گیرنده مجموع هزینه ها و سود قانونی شرکت پخش و خرده فروش می شود محاسبه و روی کالا تولیدی یا وارداتی درج نمایند.

وی گفت: از مشکلات نظام فعلی قیمت گذاری افزایش غیر معمول قیمتها و همچنین ارائه تخفیف های گمراه کننده فروشگاهها و عدم بهره مندی مصرف کنندگان از تخفیفات تولید کنندکان می باشد   که با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولید کنندگان میتوان به مزایای این طرح شامل شفاف سازی قیمتها، ایجاد رقابت و کاهش قیمت، حذف واسطه های غیر ضروری، جلوگیری از گرانفروشی و اجحاف به مصرف کنندگان و اصلاح نظام توزیع کالا نام برد.

سرپرست اداره صمت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: تاکنون چهار مرحله از این طرح با همکاری واحدهای تولید کننده مشمول به مرحله اجرا در آمده و مرحله پنجم آن از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با شمول گسترده ای از کالا آغاز می‌شود.

حاج احمدی اظهار امیدواری کرد: در اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی تمامی کالاهای تولیدی با در نظر گرفتن نحوه محاسبه سود از مرحله تولید تا مصرف با توجه به جداول ذیل امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر قیمت کالاهای تولیدی خواهیم بود.

ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکنندگان برای توزیع و عرضه‌کنندگان چه‌قدر است؟

انتهای پیام




ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه‌کنندگان چه‌قدر است؟

منبع: ایـسنا
? ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه‌کنندگان چه‌قدر است؟