ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان کرمان کمتر از متوسط کشوری

نذیر کرمان/کرمان معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در حوزه راه‌های روستایی، کرمان جزء هفت استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب افتادگی اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به این استان داده شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده، اما […]

نذیر کرمان/کرمان معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در حوزه راه‌های روستایی، کرمان جزء هفت استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب افتادگی اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به این استان داده شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

خداداد مقبلی صبح امروز ۲۸ آذرماه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهداری در کرمان اظهار کرد: حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و به تعبیری حمل و نقل، موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اقتصاد کشاورزی و صنعتی استان کرمان و انکارناپذیر بودن تاثیر حمل و نقل در تولید ناخالص و اقتصاد کشور، تصریح کرد: حمل و نقل سهم ۹ درصدی در تولید ناخالص کشور دارد. بین ۹۰ تا ۹۴ درصد حمل و نقل مسافر و بار  بر دوش حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، زیرساخت و ناوگان را دو مؤلفه اصلی حمل و نقل دانست و بیان کرد: حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور است و ارزش اقتصادی راه‌ها حدود ۳۵۰۰ همت است که راهداران وظیفه نگهداری از این سرمایه ملی را دارند.

وی ادامه داد: استان کرمان جایگاه دوم از لحاظ طول راه‌ها در کشور را دارد و در حوزه راه‌های روستایی جزء هفت استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب افتادگی اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به استان کرمان داده شد و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه راه‌های روستایی و فرعی انجام شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

مقبلی راه‌های ارتباطی موجود را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پلیس باید بارهای معادن عبوری را کنترل کند تا بارها در حد استاندارد از راه‌های استان عبور کنند تا از اضمحلال راه‌های استان جلوگیری شود.

وی افزود: عبور بار معادن باعث اضمحلال زودتر جاده‌های استان می‌شود که باید اعتباراتی از محل درآمد معادن برای نگهداری راه‌ها اختصاص داده شود و درخواست پیگیری اجرای این قانون از استاندار و سایر مسئولان استان را داریم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصادفات درون و برون شهری را یکی از مشکلات امروز کشور دانست و عنوان کرد: با وجود اقدامات زیادی که در حوزه توسعه و اصلاح نقاط حادثه خیز کشور انجام دادیم اما سوال اینجاست که چرا آمار تصادفات کاهش پیدا نکرد؟ طبق بررسی‌های انجام شده تنها اقدامات فیزیکی کافی نیست و باید یک بسته فرهنگی هم توسط نهادهای فرهنگی اجرای شود. استاندار و مسئولان مربوطه پیگیر آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان باشند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۷۲ هزار ناوگان مسافربری در کشور داریم و از دو سال گذشته حدود ۲۶ هزار دستگاه جدید به ناوگان باری اضافه شده و در حوزه ناوگان مسافربری با کمبود مواجه هستیم و به دنبال پرداخت تسهیلات هستیم تا این ناوگان را نوسازی کنیم.

به گزارش نذیر کرمان، سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: علی رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش تصادفات رانندگی، متاسفانه با افزایش کشته‌ها در جاده‌ها روبرو هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال تاکنون قریب به شش درصد افزیش تلفات در راه‌های مواصلاتی استان کرمان را شاهدیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: پلیس هیچ گاه با شادی و نشاط مردم مخالف نیست و برای توسعه یافتگی کشور و استان و تامین آسایش، آرامش و کاهش تصادفات قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام




ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان کرمان کمتر از متوسط کشوری

منبع: ایـسنا
? ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان کرمان کمتر از متوسط کشوری