ضرورت ساماندهی مراکز خرید ضایعات توسط شهرداری

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: ساماندهی مراکز خرید ضایعات بافت وظیفه شهرداری است و باید به وظایف خود عمل کند. به گزارش خبرنگار سرویس قضایی پایگاه خبری «راه‌ آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان بافت؛ حمید حسنی‌نیا دادستان بافت با اشاره به وضعیت غیربهداشتی و وجود اموال مسروقه در مراکز ضایعاتی شهر، […]

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: ساماندهی مراکز خرید ضایعات بافت وظیفه شهرداری است و باید به وظایف خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس قضایی پایگاه خبری «راه‌ آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان بافت؛ حمید حسنی‌نیا دادستان بافت با اشاره به وضعیت غیربهداشتی و وجود اموال مسروقه در مراکز ضایعاتی شهر، گفت: ساماندهی این مراکز برعهده شهرداری است که باید هر چه سریع‌تر وظیفه خود را انجام دهند.

 
حسنی نیا اظهار کرد: متأسفانه در این مراکز انواع قطعات خودروهای سبک‌ و سنگین، آهن‌آلات، نان خشک، پلاستیک، ظروف و … وجود دارد که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این اموال مسروقه باشد.
 
دادستان بافت ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که در مجاورت این مراکز ضایعاتی زندگی می‌کنند از این وضعیت نامطلوب و اسف‌بار از جمله تهدیدات مخرب این نوع فعالیت‌ها بر محیط‌ زیست و سلامت عمومی جامعه گله و شکایت دارند. 
 
وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، جرم محسوب می‌شود و ممنوع است و مرتکبین به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.
 
حسنی نیا ضمن هشدار جدی در خصوص برخورد دستگاه قضائی با مصادیق ترک فعل مسئولان، از شهرداری و مرکز بهداشت خواست با فوریت و با قاطعیت نسبت به رفع عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و ساماندهی این وضعیت نگران‌کننده و مهروموم مراکز ضایعاتی متخلف و برخورد قانونی با افراد خاطی اقدام کنند.
 
دادستان بافت با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده، انبارهای ضایعاتی از مهم‌ترین مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در شهرستان به شمار می‌روند، گفت: متأسفانه در این مراکز افرادی هستند که اموال سرقتی را با قیمت به‌مراتب ارزان‌تر از مبلغ و ارزش واقعی آنها خریداری می‌کنند که طبق قانون به‌عنوان مال‌خر اموال سرقتی شناخته می‌شوند.
 
وی تدوین دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی در خصوص ساماندهی وضعیت ضایعاتی‌ها را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: برای ساماندهی واحدهای ضایعاتی غیرمجاز لازم است اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط دستورالعملی را تدوین کنند تا امکان اخذ مجوز برای واحدهایی در نظر گرفته شود که قانوناً و متعارف شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارا باشند.
 
حسنی‌نیا بیان کرد: شهرداری، انبارهای غیرمجاز ضایعاتی را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب بافت با بیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری از جمله مراکز خریدوفروش ضایعات و نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های این مراکز از وظایف شهرداری است، گفت: شهرداری مکلف است به مالکین انبارهای غیرمجاز اخطار دهد که هر چه زودتر نسبت به تخلیه انبارها و تحویل کالاهای قابل‌بازیافت به سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند تا هرچه سریع‌تر زمینه‌های تهدیدات علیه محیط‌زیست و بهداشت عمومی از بین برود.

انتهای خبر/م




ضرورت ساماندهی مراکز خرید ضایعات توسط شهرداری

منبع:آرمـان
? ضرورت ساماندهی مراکز خرید ضایعات توسط شهرداری