ضرورت اعتماد بیشتر مدیران به رسانه

کرمان – فت فتو – فقدان اعتماد لازم مدیران به فعالان رسانه و گاها شناخت ناکافی از این حوزه به عنوان یک حلقه مفقوده موجب کاهش میزان بهره گیری این افراد از ظرفیت رسانه ها شده است. مدیران باید بدانند تنها در سایه اعتماد هر چه بیشتر به رسانه ها و کارکردهای آنهاست که می […]

کرمان – فت فتو – فقدان اعتماد لازم مدیران به فعالان رسانه و گاها شناخت ناکافی از این حوزه به عنوان یک حلقه مفقوده موجب کاهش میزان بهره گیری این افراد از ظرفیت رسانه ها شده است.

مدیران باید بدانند تنها در سایه اعتماد هر چه بیشتر به رسانه ها و کارکردهای آنهاست که می توانند در اجرای ماموریت های محوله خود و در نهایت پاسخ دهی به مطالبات مردمی موفق عمل کنند چرا که  قاطبه مردم مسائل مختلف جامعه را از دریچه رسانه می نگرند.                                                                                  نقش رسانه ها در توسعه انکارناپذیر است و بهره گیری از این ظرفیت توسط رسانه ها خود می تواند در تسریع روند توسعه و کیفیت آن نقش بسزایی داشته باشد اما این مهم ابتدا ملزوماتی دارد که مهمترین آن ارتقای سواد رسانه ای و تقویت شناخت ها از حوزه رسانه است.

رسانه ضمن اینکه مدیران را می تواند در مسیر توسعه هدایت کند، خود در مدیریت افکارعمومی نقش بسیاری دارد لذا توجه به حوزه رسانه از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است.

بنابراین می توان اینچنین گفت که موفقیت دولت ها رابطه مستقیمی با موفقیت رسانه ها و بهره گیری مناسب از آنها دارد و کشور و دولتی موفق عمل خواهد کرد که بتواند رسانه را به عنوان امین، دیده بان و هدایتگر نگاه کند نه به عنوان مزاحم و تهدید؛ البته طبیعی است که رسانه نیز باید با همین رویکرد فعالیت کند و نگاه و عملکردی حرفه ای داشته بشد؛ این انتظار دو سویه است.

مشکلی که در این زمینه گاه بروز می کند این است که برخی مدیران که شناخت کاملی از ظرفیت رسانه ندارند، نقد رسانه ها را ممکن است برنتابند و آن را عامل منفی و رویکردی نامناسب بدانند حال آنکه نقد سازنده و به همراه پیشنهاد که غیرمغرضانه بیان شود خود عامل توسعه است.

بسیار خبرنگارانی هستند که با همین رویکرد درصدد تعامل با سازمان ها برمی آیند اما به در بسته می خورند و خود این نوع رویکرد می تواند عاملی در شکل گیری رویکردهایی نامناسب باشد.

بهره گیری از مشاوران رسانه ای کارکشته و حرفه ای در این میان در نهادهای مختلف خود می تواند عاملی گره گشا در ایجاد حلقه ارتباطی مناسب با رسانه ها و افکارعمومی باشد.

در نتیجه اگر مدیران بتوانند در یک فرایند تعاملی بیشتر با رسانه ها قرار گیرند قطعا  آنان خواهند توانست با آسیب شناسی  جدی تر  مجموعه کاری خود برنامه ریزی های تحولی  را در دستور کار قرار دهند و ارتباط مناسب تری نیز با افکارعمومی برقرار کنند و در رهگذر آن مسیر انجام کارها و تحقق توسعه را نیز بهبود بخشند.



منبع:ایرنـا
? ضرورت اعتماد بیشتر مدیران به رسانه