صنعت گردشگری استان کرمان نیازمند برنامه ریزی و جدیت بیشتر دارد

پور ابراهیمی گفت: باید برنامه ریزی توسعه ای در اقتصاد گردشگری کرمان تعریف کرد زیرا عملکرد مثبتی در این زمینه در استان مشاهده نمی شود و نیاز به جدیت بیشتری در حوزه درآمدزایی اقتصاد گردشگری وجود دارد . به گزارش فت فتو؛ استان کرمان یکی از استانهای تاریخی و مهم کشور است و در تمدن […]

پور ابراهیمی گفت: باید برنامه ریزی توسعه ای در اقتصاد گردشگری کرمان تعریف کرد زیرا عملکرد مثبتی در این زمینه در استان مشاهده نمی شود و نیاز به جدیت بیشتری در حوزه درآمدزایی اقتصاد گردشگری وجود دارد .

به گزارش فت فتو؛ استان کرمان یکی از استانهای تاریخی و مهم کشور است و در تمدن ایران باستان یکی از ایالت های مهم به شمار میرفته است به همین دلیل آثار و بناهای تاریخی و طبیعی چه از دوران باستان و چه در سده های اخیر در کرمان وجود دارد که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارند و نگاه تشنه پژوهشگران ،ادیبان،مورخان،نویسندگان ، هنرمندان و صد البته گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است .

در سطح کشور حساب ویژه ای برای استان کرمان و آثار تاریخی و طبیعی و  فرهنگ مهمان نوازی و مهمان دوستی آن باز کرده اند اما متاسفانه آن طور که باید و شاید صنعت گردشگری کرمان مورد توجه ویژه قرار نگرفته است و همچنان در حوزه زیرساختها و تهیه یک برنامه جامع و مدون بین المللی برای گردشگران مشکل دارد .

استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی شامل :ارگ بم ،باغ شاهزاده ماهان،روستای میمند شهربابک، کویر لوت شهداد، قناتهای بم و جوپار و روستای دارستان دارد که درمقایسه با سایر استانهای کشور پیشتاز است البته صدها اثرتاریخی و طبیعی دیگر نیز در کرمان وجود دارد که مناسب جذب گردشگر می باشند،  مضاف براینکه وجود مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از اسطوره های تکرار نشدنی این سرزمین در کرمان است  و زائران داخلی و خارجی بسیاری را رهسپار کرمان زمین میکند که نیاز مبرم به تکمیل زیرساختهای مناسب گلزار شهدای  کرمان و محل مناسب اسکان زائران احساس میشود.

ذکر این نکته هم ضروریست که دردوران بیماری کرونا فرصت بسیار مناسبی جهت تکمیل زیر ساختها و کمبودهای صنعت گردشگری و بهبود وضعیت و بروزرسانی آنها وجود داشت که البته به نظر میرسد این فرصت نیز از دست رفته است و مسوولان باید با جدیت بیشتری در این حوزه کار کنند .

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: باید برنامه ریزی توسعه ای در اقتصاد گردشگری کرمان تعریف کرد زیرا عملکرد مثبتی در این زمینه در استان مشاهده نمی شود و نیاز به جدیت بیشتری در حوزه درآمدزایی اقتصاد گردشگری وجود دارد .

وی افزود: باید میلیاردها تومان برای ایجاد کارخانه و صنعت در استان هزینه کنیم تا زمینه اشتغال ایجاد شود اما در بخش گردشگری در استان همه چیز مهیاست ولی استفاده نمی‌شود و این مساله کمی تأمل برانگیز است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاهد هستیم بسیاری از استان‌هایی که داشته‌های کمتری دارند اما از کرمان بسیار پر رو تر هستند و این نشان می‌دهد ما در زمینه مدیریت گردشگری باید تلاش جدی انجام دهیم و از سوی دیگر مسئولان اجرایی استان نیز باید برای توسعه تغییرات بنیادی در اندیشه‌ها ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها در کرمان بسیار بالاست به طوری که برای همه عادی شده است گفت: اما زیر ساخت‌های این صنعت هنوز ایجاد نشده و یا متناسب نیست، کرمان رکورد دار پرونده‌های ثبت یونسکو است و گردشگران خارجی دقیقاً همین مساله را مدنظر قرار می‌دهند اما سوال این است در هر یک از این پرونده‌ها چه اقدامی برای جذب گردشگر شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: سوال این است بعد از پایان کرونا چه چیزی برای ارائه داریم و مسئولان در این مدت دقیقاً چه کاری انجام داده‌اند؟
وی به وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم در جهان اسلام تمایل دارند به شهر کرمان سفر کنند و باید از این امکان استفاده کنیم تا کرمان را در جبهه مقاومت مطرح کنیم این مساله به توسعه زیر ساخت‌ها در شهر کرمان به خصوص در گلزار شهدا و مجموعه مسجد صاحب الزمان نیاز دارد.

حال باید دید به چه میزان مسئولین کرمانی به این استعدادها و ظرفیتهای گردشگری و تاریخی استان اهمیت میدهند و خلق ثروت از گردشگری  را در عمل اجرایی می کنند.

مردم استان  کرمان نیز از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارند تا با وضع قوانین موثر و حذف قوانین مزاحم به این حوزه کمک نمایند و مدیران استان را همراهی نمایند همچنین  معین های اقتصادی را به طور ویژه در این حوزه تشویق به سرمایه گذاری کنند.

البته مردم از پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز انتظار بیشتری دارند که با توجه به جایگاه خود، به حوزه اقتصاد گردشگری کرمان توجه بیشتری شود و مدیران را ترغیب نمایند که در  صنعت گردشگری  تلاش  بیشتری داشته باشند .

انتهای پیام/نامجو




صنعت گردشگری استان کرمان نیازمند برنامه ریزی و جدیت بیشتر دارد

منبع:آرمـان
? صنعت گردشگری استان کرمان نیازمند برنامه ریزی و جدیت بیشتر دارد