صندوق کارآفرینی ۷ طرح نیمه فعال را در رفسنجان احیا کرد

کرمان-فت فتو- مدیر صندوق کارآفرینی امید رفسنجان گفت: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۵۰ پرونده دریافت تسهییلات در این صندوق تشکیل شد که از این تعداد هفت طرح نیمه فعال با پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیارد ریالی احیا شدند. حمید رضابیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهار کرد: با ارائه […]

کرمان-فت فتو- مدیر صندوق کارآفرینی امید رفسنجان گفت: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۵۰ پرونده دریافت تسهییلات در این صندوق تشکیل شد که از این تعداد هفت طرح نیمه فعال با پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیارد ریالی احیا شدند.

حمید رضابیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهار کرد: با ارائه تسهیلات به این متقاضیان از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در حوزه های خدمات، صنعت، کشاورزی، ورزشی، صنایع دستی، گردشگری، بومگردی و غیره برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۵۰ نفر هم اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد شد.

وی افزود: در مجموع برای این متقاضیان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات پرداخته شد که  از این میزان ۱۲۰ میلیاردریال تسهیلات برای اجرای طرح های روستایی هزینه شده است.

رضابیگی بیان کرد: از جمله هفت طرح نیمه فعال که تکمیل شدند ۲ باشگاه ورزشی، قطعه سازی، تولید نبات، صنایع چوب، خدماتی و غیره بودند که برای ۳۸ هم اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اعتباراتی که از طرف این صندوق به متقاضیان راه اندازی مشاغل اعطا می شود به صورت قرض‌الحسنه و در سه بخش مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی و کارآفرینی است.

رضابیگی خاطرنشان کرد: در بخش مشاغل خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، در بخش خویش‌فرمایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش کارفرمایی  و کارگاهی هم تا یک میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی اعطا می شود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات کارفرمایی و کارگاهی طبق تفاهم‌نامه‌ها و اعتبارات ابلاغی به مبالغ بالاتر افزایش خواهد یافت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید رفسنجان بیان کرد: در سال جدید عمده تسهیلات صندوق شهرستان رفسنجان در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی پایدار است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




صندوق کارآفرینی ۷ طرح نیمه فعال را در رفسنجان احیا کرد

منبع: ایرنـا
? صندوق کارآفرینی ۷ طرح نیمه فعال را در رفسنجان احیا کرد