صف‌های کیلومتری پمپ‌بنزین‌های قلعه‌گنج برای مردم دردسرساز شد/افزایش قاچاق سوخت در جنوب و شرق کرمان

اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در شهرستان قلعه‌گنج دردسرهایی برای شهروندان ایجاد کرده به‌طوری که صف‌های طولانی موجب اتلاف زمان و مشکلات روانی برای مردم شده است. به گزارش فت فتو از قلعه‌گنج، با وجود تولید حدود ١٠٦ میلیون لیتری روزانه بنزین توسط ١١ پالایشگاه، بخش زیادی از این سوخت به‌واسطه نبود حمل و نقل […]


اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در شهرستان قلعه‌گنج دردسرهایی برای شهروندان ایجاد کرده به‌طوری که صف‌های طولانی موجب اتلاف زمان و مشکلات روانی برای مردم شده است.

به گزارش فت فتو از قلعه‌گنج، با وجود تولید حدود ١٠٦ میلیون لیتری روزانه بنزین توسط ١١ پالایشگاه، بخش زیادی از این سوخت به‌واسطه نبود حمل و نقل عمومی مناسب و استفاده بیش از اندازه مردم از خودروهای شخصی بی‌کیفیت تولید داخل که خود یکی از اصلی‌ترین عامل هدررفت بنزین کشور است، مصرف می‌شود و بخشی از سوخت نیز قاچاق می‌شود.

دولت‌ها برای کنترل مصرف بنزین تاکنون طرح‌های زیادی را اجرا کرده‌اند.در شرق و جنوب کرمان اما از اوایل امسال شرکت نفت طرحی را کلید زد تا بلکه بتواند مصرف را بهینه و از قاچاق بنزین جلوگیری کند.

رئیس شرکت نفت کهنوج در اوایل اجرای این طرح اعلام کرد این طرح مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد کرد اما بعد از چند روز اشکالات طرح مشخص و صدای اعتراض اقشار مختلف مردم بلند شد.

ائمه جمعه به مسؤولان شرکت نفت معترض شدند که اجرای این طرح بیش از هر چیز موجب اتلاف وقت شده و  آزار روانی مردم را فراهم کرده است و باید در شیوه اجرای آن اصلاح و تجدیدنظر صورت گیرد.

با این وجود مشاهدات میدانی حاکی از این است که این طرح علاوه بر ایجاد صف‌های کیلومتری در مقابل جایگاه‌های سوخت ، قاچاق سوخت را نیز آن‌چنان کاهش نداده است.

به‌نظر می‌رسد اجرای این طرح هر هدفی را که دنبال می‌کند، زحمت و دردسرش هم برای مردم زیاد است.

کمبود سوخت در شهرستان نداریم

محمدجعفر جهانگیری معاون برنامه‌ریزی  فرمانداری قلعه‌گنج در گفت‌وگوبا فت فتو اظهار کرد: ما در شهرستان کمبود بنزین نداریم و صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت به خاطر این است که مرزها باز هستند و قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده و سودی که از راه قاچاق به‌دست می‌آید اشتیاق برخی مردم را بیشتر کرده است.

وی افزود: قاچاقچیان سوخت، از شهرستان‌های مرکزی کشور کارت سوخت گازوئیل و بنزین می‌خرند و در شهرستان برای قاچاق سوخت استفاده می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد باید راهی وجود داشته باشد که جلوی این روند را بگیرد و بیش از این مردم در صف‌های طولانی بنزین معطل نشوند.

گزارش از: محمدرضا محمدی

انتهای پیام /۸۰۰۶۲/ب





صف‌های کیلومتری پمپ‌بنزین‌های قلعه‌گنج برای مردم دردسرساز شد/افزایش قاچاق سوخت در جنوب و شرق کرمان

منبع: فــارس
? صف‌های کیلومتری پمپ‌بنزین‌های قلعه‌گنج برای مردم دردسرساز شد/افزایش قاچاق سوخت در جنوب و شرق کرمان