صدور هشدار هواشناسی نارنجی در کرمان؛ بارش باران و برف و وزش تند بادهای لحظه‌ای

محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارجی در استان، اظهار داشت: از روز گذشته فعالیت یک سامانه بارشی در سطح استان آغاز شده است و اکثر مناطق استان را دربر می‌گیرد. وی ادامه داد: با تشدید فعالیت این سامانه بارشی، طی […]

محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارجی در استان، اظهار داشت: از روز گذشته فعالیت یک سامانه بارشی در سطح استان آغاز شده است و اکثر مناطق استان را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: با تشدید فعالیت این سامانه بارشی، طی امروز و فردا شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت بارش باران، بارش برف و وزش تند بادهای لحظه‌ای در استان کرمان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه بارش‌ها برای امروز است، افزود: با توجه به حجم بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف است، ادامه داد: با توجه به کاهش دما و بارش برف در نیمه شمالی و غرب استان، یخزدگی و لغزندگی معابر عمومی در برخی از مناطق و همچنین سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی محتمل است.

عراقی‌زاده با بیان اینکه طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا صبح جمعه شاهد بارش باران و برف در استان خواهیم بود، گفت: بارش‌های فردا و روز جمعه بیشتر در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب غربی استان است.

وی با اشاره به اینکه از امشب تا صبح شنبه در ساعات شب و اوایل صبح پدیده مه آلودگی را در سطح جاده‌ها داریم، افزود: علاوه بر این طی فعالیت این سامانه در شمال‌غرب و شرق استان نیز وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




صدور هشدار هواشناسی نارنجی در کرمان؛ بارش باران و برف و وزش تند بادهای لحظه‌ای

منبع: تسنــیم
? صدور هشدار هواشناسی نارنجی در کرمان؛ بارش باران و برف و وزش تند بادهای لحظه‌ای