صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمان/ سامانه بارشی وارد استان می‌شود

سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی و کاهش دما از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری در استان کرمان هشدار داد. به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعد از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، […]


سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی و کاهش دما از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری در استان کرمان هشدار داد.

به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعد از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق استان خواهیم بود.

بیشینه سرعت وزش باد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است و کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی طی این مدت دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی در نیمه غربی و شمال استان شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، شهر صفاییه، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از تردد غیر ضروری در جاده‌های درون استان و استان‌های همجوار، خودداری از فعالیت در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود.

همچنین انجام تمهیدات جهت به‌کارگیری یکی از روش‌های کنترل سرمازدگی (تولید دود، بخاری برقی، آبیاری سطحی، روش‌های مولد باد و مه و دیگر موارد)، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی، آبیاری باغات و مزارع هر ساعت یک‌بار تا طلوع آفتاب، پوشاندن نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر، اطلاع‌رسانی به موقع و آمادگی دستگاه‌های ستاد بحران دیگر توصیه‌هایی است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمان/ سامانه بارشی وارد استان می‌شود

منبع: فــارس
? صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمان/ سامانه بارشی وارد استان می‌شود