صادرات کرمان ۴۰ درصد افزایش یافت 

کرمان – فت فتو – مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: ارزش صادرات این استان در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محمدرضا قادر افزود: میزان صادرات از گمرکات استان طی مدت یاد شده ۱۵۷ هزار و ۸۰۶ تن و به ارزش […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: ارزش صادرات این استان در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محمدرضا قادر افزود: میزان صادرات از گمرکات استان طی مدت یاد شده ۱۵۷ هزار و ۸۰۶ تن و به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۱۶۶ دلار بوده که این مقدار از نظر ارزشی ۴۰ درصد و از نظر وزنی ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از کشورهای چین، هند، آلمان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، ایتالیا  و روسیه به عنوان کشورهای هدف صادرات استان کرمان نام برد و اظهار داشت: ترکیب ارزش کالای صادراتی این استان محصولاتی شامل پسته و مغز پسته به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون دلار، مصنوعات مسی به ارزش بیش از ۵۱ میلیون دلار، مس به صورت شمش به ارزش ۳۸میلیون دلار، فرآورده های نفتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار و فرومولیبدن به ارزش بیش از چهار میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان همچنین به ۱۹۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۰۶ دلار واردات صورت گرفته از ابتدای سال جاری از گمرکات استان کرمان اشاره کرد و گفت: عمده کالاهای وارداتی استان کرمان شامل اجزا و قطعات خودرو به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون دلار ، اجزا و قطعات مودم به ارزش بیش از ۱۱میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: سایر اقلام وارداتی به ارزش هشت میلیون دلار، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی به ارزش بیش از هفت میلیون دلار، لوازم صنعتی و برقی به ارزش بیش از پنج میلیون دلار بوده است.

قادر عنوان کرد: این کالاها عمدتا از کشورهای چین، انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، آلمان، اسپانیا و ایتالیا وارد شده است.

به گزارش فت فتو در گزارش ارسالی گمرک استان کرمان به آمار مقایسه ای واردات اشاره ای نشده است.




صادرات کرمان ۴۰ درصد افزایش یافت 

منبع:ایرنـا
? صادرات کرمان ۴۰ درصد افزایش یافت