شیوع آنفلوآنزا در کرمان بیشتر از کرونا/موج آنفلوآنزا در حال فروکش کردن

فت فتو/کرمان به اعتقاد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرونا در حال حاضر پایین ترین حالت ممکن بوده و تعداد موارد سرپایی و بستری آن نیز کاهش یافته است اما همچنان هنوز وجود دارد ولی تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر می باشد. دکتر سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری آنفلوآنزا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی […]

فت فتو/کرمان به اعتقاد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرونا در حال حاضر پایین ترین حالت ممکن بوده و تعداد موارد سرپایی و بستری آن نیز کاهش یافته است اما همچنان هنوز وجود دارد ولی تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر می باشد.

دکتر سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری آنفلوآنزا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فت فتو می گوید: خوشبختانه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نداشتیم.

به گفته او، موج آنفلوآنزا در استان کرمان از هفته دوم مهرماه آغاز و در هفته چهارم مهر به قله رسید و از هفته دوم آبان سیر نزولی را طی می کند به طوری که تعداد مبتلا سرپایی و بستری کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا بستری در بیمارستان آزمایش گرفته می شود که جواب آزمایش تقریبا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها مثبت است و عمدتا به آنفلوآنزای تیپ A مبتلا هستند ولی خوشبختانه عموما با حال عمومی خوب مرخص می شوند.

طبق اعلام مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تا پایان هفته گذشته حدود ۱۵۹ مورد در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری شده اند و احتمالا تاکنون آمار به حدود ۱۷۰ نفر رسیده باشد.

نیاز به تعطیلی مدارس احساس نشد

صحبتی با بیان این مطلب که در استان کرمان نیاز به تعطیلی مدارس احساس نشد، اظهار کرد: خوشبختانه موج آنفلوآنزا در کرمان در حال فروکش کردن است اما بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم و دستورالعمل های بهداشتی آنفلوآنزا و کرونا تقریبا یکی است.

به توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گروه های پرخطر که دارای بیماری زمینه ای، سالمندان و مادران باردار حتما واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها تهیه و تزریق کنند.

«اگر فرزندتان مشکوک به ابتلا است به مدرسه نفرستید و در خانه استراحت کند و بدانید که یکی از دلایل گسترش بیماری آنفلوآنزا حضور دانش آموز مبتلا به آنفلوآنزا در مدرسه بوده و همچنین بیماران نباید خودسرانه دارو استفاده کنند.» این توصیه مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به والدین بود.

او می گوید: بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا اصلا نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد اما متاسفانه خانواده ها خودسرانه آنتی بیوتیک به فرزندان خود می دهند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پس از دو سال، امسال مدارس به صورت حضوری بازگشایی شدند که با شیوع بیماری های تنفسی در فصل پاییز همراه شد لذا در هفته دوم مهرماه شیوع آنفلوآنزا ابتدا در کودکان در سنین مدرسه آغاز شد و سپس از کودکان به خانواده ها منتقل شد.

به اعتقاد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرونا در حال حاضر پایین ترین حالت ممکن بوده و تعداد موارد سرپایی و بستری آن نیز کاهش یافته است اما همچنان هنوز وجود دارد ولی تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر می باشد.

اننهای پیام




شیوع آنفلوآنزا در کرمان بیشتر از کرونا/موج آنفلوآنزا در حال فروکش کردن

منبع: ایـسنا
? شیوع آنفلوآنزا در کرمان بیشتر از کرونا/موج آنفلوآنزا در حال فروکش کردن