شکاف های عمیق در دشت های جنوب کرمان ایجاد شده است

کرمان – مدیرکل زمین شناسی کرمان با اشاره به فرونشست زمین در دشت های جنوب کرمان گفت: بعد از سیلاب شکاف های بزرگ در برخی از دشت های این منطقه ایجاد شده است. به گزارش فت فتو، علی رشیدی صبح شنبه در جلسه پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به نشست اکثر […]

کرمان – مدیرکل زمین شناسی کرمان با اشاره به فرونشست زمین در دشت های جنوب کرمان گفت: بعد از سیلاب شکاف های بزرگ در برخی از دشت های این منطقه ایجاد شده است.

به گزارش فت فتو، علی رشیدی صبح شنبه در جلسه پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به نشست اکثر دشت‌های استان کرمان گفت: متأسفانه در پی خشکسالی و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی اکثر دشت‌های کرمان دچار نشست شده‌اند.

وی تصریح کرد: در جنوب کرمان نیز بعد از بروز سیلاب و به دلیل خالی شدن آبخوان‌ها شاهد نشست دشت‌ها و بروز شکاف در زمین هستیم و باید در برخی از مناطق جابجایی و یا مقاوم سازی انجام شود.

وی خطر فرو نشست زمین در شهر کرمان را نیز بالا دانست و افزود: باید طرح‌های مطالعاتی در خصوص احتمال فرو نشست زمین در شهر کرمان انجام شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان اغلب دشت‌ها دچار فرو نشست هستند اما در رفسنجان، سیرجان، ارزوئیه، شرق فهرج و نرماشیر وضعیت بدتر است.

مدیرکل زمین شناسی کرمان عنوان کرد: بروز شکاف در زمین در زرد بین دشت زرند و یزدان آباد، جیرفت و عنبرآباد و مناطق سیل زده جنوب استان مشاهده می‌شود.

کد خبر ۵۴۳۳۶۶۲




شکاف های عمیق در دشت های جنوب کرمان ایجاد شده است

منبع: مــهر
? شکاف های عمیق در دشت های جنوب کرمان ایجاد شده است