شهید سلیمانی کشورهای جهان اسلام را به هم وصل کرد

کرمان_فت فتو_ نماینده ولی فقیه در استان کرمان اتصال گروه های مقاومت و کشورهای اسلامی به همدیگر و عمق بخشی به جبهه مقاومت را از جمله ماموریت ها و اقدامات مهم شهید حاج قاسم سلیمانی در این عرصه برشمرد. به گزارش فت فتو حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه پنجشنبه در اولین همایش بین […]

کرمان_فت فتو_ نماینده ولی فقیه در استان کرمان اتصال گروه های مقاومت و کشورهای اسلامی به همدیگر و عمق بخشی به جبهه مقاومت را از جمله ماموریت ها و اقدامات مهم شهید حاج قاسم سلیمانی در این عرصه برشمرد.

به گزارش فت فتو حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه پنجشنبه در اولین همایش بین المللی نخبگان، اساتید و دانشجویان جهان اسلام و محور مقاومت و افتتاحیه دبیرخانه این همایش در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه در مقابل محور وحدت قومیت، ملت، نژاد و زبان ها رنگ می بازند نقش شهید سلیمانی در این عرصه را تشریح کرد.

وی با اشاره به هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: معمولا در جنگ هایی که به ایران تحمیل شد بخشی از خاک این کشور را از دست دادیم اما در جنگ هشت ساله یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس یکی از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله بود گفت: لشکز ۴۱ ثارالله از لشکرهایی بود که بخشی از سخت ترین عملیات ها به این لشکر سپرده می‌شد و شهید سلیمانی از آغاز تا پایان جنگ در دفاع مقدس حضور داشت. 

وی در ادامه به نقش سردار سلیمانی در تامین امنیت جنوب شرق کشور اشاره و بیان کرد:  بیش از ۲۰۰ گروه مسلح در جنوب کشور وجود داشت که شهید سلیمانی این نقاط را به امن ترین نقطه تبدیل کرد. 

امام جمعه کرمان در ادامه نقش شهید سلیمانی در کشورهای جهان اسلام را برشمرد و گفت: وصل گروه های مقاومت در جهان اسلام اولین ماموریت شهید سلیمانی بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این شخصیت برای کل جهان اسلام دل می سوزاند زیرا تربیت شده مکتب اسلام، فضای هشت سال دفاع مقدس را درک کرده و تربیت شده دانشگاه دفاع مقدس بود.

وی گفت: شهید سلیمانی فقط درگیر یک بخش نبود بلکه کشورهای جهان اسلام را به هم وصل کرد و جریان مقاومت اسلامی همه گیر خواهد شد زیرا جبهه، جبهه حق است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را در مرزها نگه دارند اما نتوانستند این کار را انجام دهند گفت: شهید سلیمانی به جبهه مقاومت عمق بخشید؛ در هر نقطه از جهان اسلام با همین نگاه نیرو تربیت شد. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اسلام مرز ندارد و مرزها اعتقادات ما را از هم جدا نمی کند؛ امت اسلامی نیز مرز، قومیت و ملیت ندارد و شهید سلیمانی به این عمق در جبهه مقاومت به شکل جدی توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی واقعا خواهر و برادر را در هر نقطه ای از جهان اسلام مثل خواهر و بردار خود می دانست افزود: شهید سلیمانی تمام همتش این بود که همه کارش برای خدا باشد و برای خودش چیزی نگذاشت. 

وی با اشاره به اینکه در ۳۶۵ روز سال ۳۰۰ روز شهید سلیمانی در جبهه های سوریه و لبنان بود گفت: انسان ها و ارزش های اسلام برای شهید سلیمانی مهم بود که زمانی که مستندات جنگ ها از حاج قاسم پخش می‌شد می گفت جوانان مسلمان در کشورهای مختلف بدانند و ببینند همانگونه که در ایران می جنگیدیم در کشورهای سوریه و لبنان می جنگیدیم و برای ما مهم هستند.  

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی بشدت بر روی نفس خود کار می کرد و دلسوزی و ادب مناسب از ویژگی های این فرمانده عالی رتبه بود.

وی خطاب به دانشجویان جهان اسلام خاطرنشان کرد: شما سفیران مکتب اسلام هستید و پیام اسلام را به بهترین وجه ممکن به کشورهای خود برسانید.

به گزارش فت فتو، در آستانه دومین سالگرد شهدای محور مقاومت اولین همایش بین المللی نخبگان، اساتید و دانشجویان جهان اسلام و محور مقاومت  با حضور جمعی از دانشجویان اسلام جهان، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از مسئولان دانشگاهی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار و دبیرخانه این همایش افتتاح شد. 




شهید سلیمانی کشورهای جهان اسلام را به هم وصل کرد

منبع: ایرنـا
? شهید سلیمانی کشورهای جهان اسلام را به هم وصل کرد