شهید سلیمانی هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد

فت فتو/کرمان مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حاج قاسم یکی از نیروهای راهبردی سپاه قدس بود، گفت: بیشترین زمان خدمت را در نیروی قدس گذراند و هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد. حجت الاسلام علی رضایی امروز ۱۱ دی ماه در یادواره شهدای شهرستان بم به […]

فت فتو/کرمان مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حاج قاسم یکی از نیروهای راهبردی سپاه قدس بود، گفت: بیشترین زمان خدمت را در نیروی قدس گذراند و هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد.

حجت الاسلام علی رضایی امروز ۱۱ دی ماه در یادواره شهدای شهرستان بم به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد شهداء و جانباختگان زلزله بم اظهار کرد: مصیبتی که در زلزله بر شهر بم وارد شد، در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده و ۳۰ هزار نفر از مردم شهر جان خود را از دست دادند و مقام معظم رهبری دو بار به این شهر آمدند برای التیام بخشی به مصیبت مردم و پیگیری اقدامات بازسازی و آمدند تا عشق و علاقه خود را به این ملت نجیب و بزرگوار اعلام کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با مطرح کردن این سئوال که چرا مردم ایران با شنیدن خبر شهادت ایشان اینگونه ابراز محبت کردند؟ افزود: هر خانواده ایرانی اینگونه حساب کرد که یک نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده لذا همه خانواده ها برای مراسم تشییع این شهید بزرگوار آمده وغوغا کردند.

رضایی با اشاره به مقام و جایگاه شهداء در نزد خداوند و بیان قرآن کریم درباره زنده بودن شهداء بیان کرد: حاج قاسم عاشق شهادت بود و ملتمسانه از افراد و به ویژه فرزندان شهداء می خواست که برای شهادتش دعا کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، مزد ۴۰ سال مجاهدتش را خداوند به او داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دوران زندگی شهید سلیمانی تصریح کرد: حاج قاسم یکی از پرافتخارترین فرماندهان در دفاع مقدس بود. در دوران جنگ بیش از حد به فکر بچه ها بود و هر کدام از بچه ها به شهادت می رسید به خانواده اش سر می زد.

وی با بیان اینکه زمینه عزت حاج قاسم در دوران جنگ ایجاد و محیط برای خدمات بیشتر او فراهم شد، گفت: جنگ و جهاد انسان ساز است و انسان هایی در مکتب امام(ره) رشد کردند به نام حاج قاسم سلیمانی.

رضایی افزود: شهید سلیمانی بعد از لشکر ۴۱ ثارالله و جنگ، فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوبشرق شد و به سه چهار استان خدمات می داد و امنیت را در مناطق برپا کرد.

وی تصریح کرد: طرح حاج قاسم این بود با شناسائی بومی های منطقه و آموزش، زمینه کشاورزی را برای آنها فراهم و به آنها توجه کرد تا منطقه آباد و امن شود و به آنها اعتماد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید سلیمانی هر چه داشت اراده ولایت فقیه بود و از خودش نظری نداشت.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم یکی از نیروهای راهبردی سپاه قدس بود، بیان کرد: بیشترین زمان خدمت را در نیروی قدس گذراند و هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد.

رضایی اظهار کرد: اگر در یمن پرچم انصارالله بالاست، بچه هایی هستند که حاج قاسم تربیت کرد و نماینده مقتدر نظام جمهوری اسلامی بود که این عزت ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد سوریه را داعش گرفته بود و از دو سه کشور به بشار علامت دادند که بیا پیش ما اما از ایران پیغام دادند تو در حلقه وصل جبهه مقاومت هستی، بمان کمکت می کنیم. در حلب خلبانی قسم می خورد که حاج قاسم بیش از ما دغدغه آزادسازی حلب و شهرهای سوریه را داشت.

وی با بیان اینکه برخی به حاج قاسم زخم زبان زدند چرا رفتی سوریه؟ گفت: در دوران دفاع مقدس سوریه از اول تا آخر پشت سر ما بود و در زمانی که  قدرت و آورده و سلاح چندانی نداشت، حالا ما در اوج قدرت که کشورها در صف خرید پهپاد از ما هستند، کمک نکنیم؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش گفت: این همه عزت حاج قاسم سلیمانی در پرتو تبعیت از نایب امام زمان است و بیشترین عبارات را در شهادت بزرگان تاریخ انقلاب راجع به ایشان می گویند و این نتیجه کار برای خداست که عزت به انسان می دهد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم مرید اهل بیت بود، افزود: علاقه عجیبی به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت و هرجا که بود، می آمد و روضه فاطمیه را برگزار می کرد.

رضایی با اشاره به احترام شهید سلیمانی به پدر و مادر، بیان کرد: او سپهبد بود اما خم می شد و سر و صورت و دست و پای پدر و مادر را می بوسید و به خانواده شهدا و خدمت مردم علاقه مند و در یک جمله مطیع امر خدا، پیامبر، امام معصوم و نایب امام بود که این همه بزرگی نصیب او شد.

انتهای پیام




شهید سلیمانی هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد

منبع: ایـسنا
? شهید سلیمانی هسته های مقاومت در کشورهای منطقه را شکل داد