شهید سلیمانی تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است

کرمان – امام جمعه کرمان گفت: شهید والا مقام و سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی محصول و تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت علی (ع) […]

کرمان – امام جمعه کرمان گفت: شهید والا مقام و سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی محصول و تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرمودند «ای بندگان خدا مراقب چیزهایی باشید که آنها که رستگار شدند، با نگهداری از آن، رستگار شدند» لذا باید همان رفتار افراد سعادتمند را در دستور کار خود قرار بدهیم.

وی با اشاره به اصول سعادت و شقاوت در قرآن کریم، افزود: قرآن کریم می‌فرماید «از اصول شقاوت یکی طغیان و دیگری دنیاپرستی است» و در مقابل آن دو اصل، اصول ترس از خدا و جلوگیری از هوا و هوس موجب سعادت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این مطلب که شقاوت یکی از اصول طغیان است، اظهار داشت: ریشه طغیان هوا و هوس است، طغیان در فکر و اندیشه می‌نشیند و بستر را برای دنیا پرستی مهیا می‌کند همچنین موجب ایجاد فساد در عقیده می‌شود. حضرت علی (ع) فرموده‌اند «هر کس طغیانگر شد، دست به رفتارهای ناپسندی می‌زند که دارای منطق درستی نیستند».

وی با اشاره به اینکه هوا پرست به دنبال عناد با حق پرست است، اظهار داشت: چنین فردی رفتارهای خود را خوب می بیند و به آنها افتخار می‌کند، حضرت علی (ع) فرمودند «سلطان ستمگر و قوی‌تر، همان هوا و هوس است» لذا عقل و دین با هوا و هوس قابل جمع نیست و بیشتر از مقابله با دشمن بیرونی باید با دشمن درونی خود مقابله کنیم.

مبارزه با فساد و فرد مفسد از رسالت‌های روحانیون است

امام جمعه کرمان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و تسلیت حصرت معصومه (س)، شهادت حسن طهرانی مقدم را نیز تسلیت گفت و افزود: رسالت روحانیت و حوزه‌ها در چند بخش قابل بحث و گفتگو است که اولین رسالت آن ترویج فرهنگ دینی، حفظ و حراست از دین است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که رسالت دیگر روحانیت پاسخگویی به سوالات و شبهات است، تصریح کرد: تبیین احکام دینی و رساندن آنها به توده‌های مردم از دیگر رسالت‌های روحانیت و حوزه‌ها است و تلاش کنند در این زمینه هیچ‌گونه هوا و هوسی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه رسالت اجتماعی و مردمی یکی دیگر از رسالت‌های مهم روحانیت و حوزه‌ها است، ابراز داشت: پایگاه اصلی و محوری روحانیت، مردم هستند که دشمنان بسیار تلاش کردند که این رابطه را خراب کنند همچنین بخش دیگر رسالت اجتماعی روحانیت، مبارزه با فساد و فرد مفسد است.

روحانیت پرچمدار مبارزه با استکبار

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که رسالت بسیار مهم دیگر روحانیت و حوزه‌ها، سیاست در چارچوب دیانت است، عنوان کرد: در تاریخ اسلام و تاریخ معاصر سه مبارزه مهم توسط روحانیت یعنی مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار انجام شده است. هر کجا در این کشور موضوع مبارزه با استکبار مطرح شد، روحانیت پرچمدار بوده است که مصادیق بارز آن می‌توان به مبارزات آیت الله مدرس و میرزاکوچک اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه شهدای بزرگ انقلاب که جان خود را فدا کردند، محصول تفکر دینی و اسلامی بوده‌اند، افزود: شهید والا مقام و سیدالشهدا جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی نیز محصول و تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است لذا تا جان در بدن داریم در راه دفاع از اسلام و در خط رهبر معطم انقلاب پیش می‌رویم و این راه را ادامه خواهیم داد.

کد خبر ۵۳۴۹۷۱۲




شهید سلیمانی تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است

منبع:مــهر
? شهید سلیمانی تربیت شده تفکر دینی و روحانیت است