کل اخبار 111650 اخبار امروز : 8
  • تاریخ : چهارشنبه - ۱۹ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 - May - 2024
  • ساعت :

    شهید‌سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد

    کرمان (نذیر کرمان) – وزیر آموزش و پرورش در اجتماع ۶۰۰۰ نفری دانش‌آموزان دختر کرمانی با عنوان فرزندان حاج قاسم با بیان اینکه شهید سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد گفت در این کشور قهرمانان واقعی هستند نه ساختگی. با حضور وزیر آموزش و پرورش هنرستان دخترانه فنی و […]

    کرمان (نذیر کرمان) – وزیر آموزش و پرورش در اجتماع ۶۰۰۰ نفری دانش‌آموزان دختر کرمانی با عنوان فرزندان حاج قاسم با بیان اینکه شهید سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد گفت در این کشور قهرمانان واقعی هستند نه ساختگی.

    با حضور وزیر آموزش و پرورش هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی» در شهرک سعیدی کرمان به بهره‌برداری رسید.

    رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: افتتاح مدرسه یکی از شیرین ترین اتفاق هاست، بذر هر پیشرفتی در مدرسه کاشته و آینده کشور در مدرسه ساخته می شود.

    وی با بیان اینکه عنصر همت ویژگی اول در ساخت این مدرسه است، گفت: بخشی از اتفاق امروز ناشی از اخلاص یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش است که در کمتر از یک سال قبل کلنگ احداث این هنرستان را در این شهرک به زمین زد.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دومین عنصر سازنده این هنرستان عشق است، افزود: عشق است که بین کرمانی ها متمایز است، حاج قاسم نماد عشق به مردم است و مردم را مانند خانواده اش دوست داشت.

    صحرایی خطاب به همسر و خانواده زنده یاد “راضیه شورویی” اظهار کرد: هر مهرماه مرحوم مغفور راضیه شورویی در این مدرسه تکثیر می شود و هر دختری در این مدرسه درس می خواند، به یاد آن بانوی خوشنام است و این هنر بزرگی است.

    وی بیان کرد: تقویت هنرستان ها از سیاست های مهم دولت خدمتگزار است و حدود ۴۰ درصد دانش آموزان ما در هنرستان ها تحصیل می کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجوها سریعتر وارد بازار کار می شوند و روحیه بهتری هم دارند، بنابراین درِ بیکاری را از هنرستان ها باید بست، نه از دانشگاه ها.

    وزیر آموزش و پرورش خطاب به دختران هنرجوی هنرستان گفت: تمام دغدغه مسئولان کشور آینده شماست، یک درخواست از شما دارم و آن هم اینکه هر پنجشنبه ای که توانستید بر مزار مرحوم راضیه شورویی حاضر شوید برای وی فاتحه ای بخوانید و به یادش باشید.

    بر پایه این گزارش، مراسم افتتاح هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی»، با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، محمدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و…، نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان، همچنین خانواده زنده یاد راضیه شورویی برگزار شد.

    همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با ۴۰ کلاس درس و به نام “سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی”در شهرک شهرداری کرمان به بهره برداری رسید.

    این مجتمع ۴۰ کلاسه از محل اعتبارات دولتی با مشارکت بنیاد برکت با زیربنای ۶۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع ساخته شده است.

    همچنین وزیر آموزش و پرورش در اجتماع ۶۰۰۰ نفری دانش‌آموزان دختر کرمانی با عنوان فرزندان حاج قاسم بیان کرد: شهید سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد.

    رضامراد صحرایی در ادامه گفت: بر شهدا و رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله، بر حاج قاسم عزیز، بر ۶۵۰۰ شهید مجاهد این سرزمین به ویژه ۱۳۲۰ دانش آموز معصوم شهید و ۳۲۳ معلم شهید استان کرمان سلام و درود می فرستم.

    وی افزود: خداوند را شاکرم که امروز در جایی نفس می کشم که حاج قاسم آنجا نفس کشیده و در جمع دانش آموزانی هستم که عشق به حاج قاسم در خونشان جاری است.
    وزیر آموزش و پرورش گفت: حاج قاسم اهل اخلاص بود و نشان داد اخلاص و معنویت جهان را تکان می دهد، حاج قاسم نماد انقلاب و انقلابی بودن بود و نشان داد که برای انقلابی بودن نیاز نیست به حزب و جناحی وابسته باشی، حاج قاسم نماد مجاهدت و پُرکاری بود و نشان داد انسان می تواند حتی تمام شبانه روز را خدمت کند و خسته نشود.

    صحرایی بیان کرد: حاج قاسم نماد نوع دوستی بود، اهل درایت بود، انسانی باهوش بود، ساده اما بسیار با تدبیر بود، نماد سرباز امام، سرباز وطن و سرباز ولی و نماد قهرمانی ملی بود.

    وی با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که قهرمانانش واقعی اند نه ساختگی، گفت: قهرمانان ملی ما فقط اسطوره نیستند، در جمع ما زندگی می کنند، کدام قهرمان توانسته معادلات جهان را تا این اندازه تغییر دهد.

    وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حاج قاسم نماد پیروزی حق بر باطل و نماد پیروزی مستضعفان بر ظالمان است، نماد دشمن شناسی و استکبارستیزی در تاریخ ماست، حاج قاسم نه متعلق به ما که متعلق به همه آزادگان جهان است، نوری است خاموش نشدنی، شهادت حاج قاسم نشان داد که نورش خاموش شدنی نیست، فرزندان حاج قاسم امروز گرد هم آمده اند تا بگویند “ما فرزندان حاج قاسم و رو به روی ظالمیم”، که این راهبرد مکتب امام و مکتب رهبر انقلاب است.

    صحرایی گفت: امروز که شاهد شکوفایی اندیشه حاج قاسم هستیم، دشمن دانسته است که غلط جبران ناپذیری کرده، دشمن فکر کرد حاج قاسم را حذف کند اندیشه او را حذف کرده، امروز حاج قاسم نماد بصیرت و غیرت است، او در زمان نوجوانی برای پس دادن بدهی پدرش کار می کرد، او نماد دینداری بود و نشان داد دین می تواند حلال همه مشکل ها باشد اگر به آن عمل شود.

    وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم نماد عبودیت و بندگی خداست، نماد عشق به مردم مرام شهداست و این دولت به عنوان دولت مردم مشغول خدمتگزاری است، در آموزش و پرورشی که آرمانش پرورش نسلی آرمانی است، نسلی همانند سلیمانی، ویژگی های سلیمانی به یک باور تبدیل خواهد شد.




    شهید‌سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد

    منبع: پــانا
    ? شهید‌سلیمانی ثابت کرد با اخلاص و معنویت می‌توان دنیا را تکان داد

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A