شهرک معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد می‌شود

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: قصد داریم در منطقه ویژه اقتصادی شهرک معدنی ایجاد کنیم که در بحث ماشین‌آلات معدنی در زمینه تولید قطعات، واردات، مونتاژ، تعویض قطعه، آموزش و دیگر موارد کار انجام شود. روح‌الله بهرام‌شاهی عصر ۲۶ مردادماه در دیدار با مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی به‌منظور همکاری در حوزه ماشین‌آلات، […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: قصد داریم در منطقه ویژه اقتصادی شهرک معدنی ایجاد کنیم که در بحث ماشین‌آلات معدنی در زمینه تولید قطعات، واردات، مونتاژ، تعویض قطعه، آموزش و دیگر موارد کار انجام شود.

روح‌الله بهرام‌شاهی عصر ۲۶ مردادماه در دیدار با مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی به‌منظور همکاری در حوزه ماشین‌آلات، اظهار کرد: ماشین‌آلات معدنی در استان کرمان عمدتا فرسوده و دچار بحران شده‌اند که با ورود منطقه ویژه در این زمینه می‌توانیم کمک شایانی به استان داشته باشیم و خلاء موجود را پر کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت معدنی منطقه در حال فعال شدن است و معدن جدید در سریدون ظرفیت بسیار بالایی دارد که می‌طلبد شرکت‌های بزرگ معدنی و ماشین‌آلات معدنی با توجه به ظرفیتی که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دارد، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

وی بیان کرد: قصد داریم در منطقه ویژه اقتصادی شهرک معدنی ایجاد کنیم که در بحث ماشین‌آلات معدنی در زمینه تولید قطعات، واردات، مونتاژ، تعویض قطعه، آموزش و دیگر موارد کار انجام شود و در این زمینه با همکاری صندوق مدلی تعریف شود و با استفاده از دانش فنی شرکت و آورده منطقه ویژه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رحیمی مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی نیز در این دیدار با معرفی اجمالی و حوزه کاری این صندوق اظهار کرد: صندوق در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد. هر استان یک صندوق دارد و یک‌سری صندوق‌های کشوری و تخصصی داریم که صندوق ما در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: کارگروهی متشکل از نماینده بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و با نظارت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در صدور مجوز این صندوق‌ها دخیل هستند و ۲۶ درصد سهامداران صندوق دولت و مابقی خصوصی است.

مدیرعامل صندوق صنعت ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: صندوق، کارگزاری منابع دولتی و غیردولتی را بر عهده دارد و پرداخت تسهیلات بخشی از کار صندوق است.

وی در ادامه ابراز کرد: درمورد ماشین‌آلات کارگاهی خیلی کار کردیم و در زمینه ماشین‌آلات معدنی راغب به همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم، که در این خصوص باید ساز و کاری تعریف شود و فاز مطالعاتی داشته باشیم که زمینه همکاری فراهم گردد.

رحیمی بیان کرد: صدور انواع ضمانتنامه کارفرمایی سرمایه‌گذاری و مشارکت از دو طریق مشارکت در تأمین ماشین‌آلات خطوط تولید یا مشارکت حقوقی با سهامداری در شرکت‌های خاصی که در چارچوب آیین‌نامه هیئت مدیره مشخص کرده، همچنین خدمات ارزیابی حوزه مالی اعتباری و فنی و مهندسی از دیگر خدمات این صندوق است.

انتهای پیام




شهرک معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد می‌شود

منبع: ایـسنا
? شهرک معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد می‌شود