شهرک‌های صنعتی تعطیلی جمعه را به روزهای دیگر منتقل کنند

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو با اشاره به کمبود برق در کشور مدعی شد:«برای مدیریت ناترازی برق در بخش‌های صنعت،کشاورزی و خانگی برنامۀ دقیق و منسجمی داریم». علی‌اکبر محرابیان افزود:«در بخش صنعت،برنامه با وزارت صمت و مشارکت خود صنایع پیش‌بینی شده و اگرچه محدودیت پیش‌بینی شده نسبت به سال قبل بسیار کمتر است،اما ویژگی […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو با اشاره به کمبود برق در کشور مدعی شد:«برای مدیریت ناترازی برق در بخش‌های صنعت،کشاورزی و خانگی برنامۀ دقیق و منسجمی داریم».

علی‌اکبر محرابیان افزود:«در بخش صنعت،برنامه با وزارت صمت و مشارکت خود صنایع پیش‌بینی شده و اگرچه محدودیت پیش‌بینی شده نسبت به سال قبل بسیار کمتر است،اما ویژگی این برنامه دقیق و منسجم بودن آن است».

وی ادامه داد:«تلاش کرده‌ایم در واحدهای صنعتی بزرگ،محدودیت برق را با دورۀ تعطیلات تابستانی و تعمیرات اساسی همزمان کنیم تا لطمه‌ای به فعالیت آن‌ها وارد نشود. در شهرک‌های صنعتی و صنایع خارج از شهرک‌ها نیز درخواست کردیم تعطیلات روز جمعه خود را به طور گردشی به یک روز دیگر هفته منتقل کنند به‌گونه‌ای که مصرف برق در روزهای مختلف هفته مدیریت شود».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو سراسری،وی ۱۳ خردادماه از برنامه‌های جبرانی برای تولید صنایع خبر داد و اظهار کرد:«پیش‌بینی کرده‌ایم اگر محدودیتی به صنایع داده می‌شود،در ماه‌های بعد و با اضافه برقی که به آن‌ها تخصیص می‌دهیم بتوانند برنامه‌های تولید خود را عملی کنند،یعنی اگر برنامه تولید صنایع قدری هم در تابستان محدود شود در ماه‌های آینده این محدودیت را با اختصاص برق اضافی جبران می‌کنیم».

محرابیان افزود:«این نکته حائز اهمیت است که اکنون مصرف برق صنایع نه تنها محدودیتی ندارد که واحدهای صنعتی ۱۰ درصد نیز بیش‌تر از سال قبل برق استفاده می‌کنند و البته این باعث خوشحالی و افتخار ماست،زیرا مصرف بیش‌تر برق صنایع به معنای اشتغال و رشد اقتصادی و صادرات بیشتر است».

وزیر نیرو گفت:«اکنون صنایع بزرگ درحال پیشبرد احداث نیروگاه‌های اختصاصی خود هستند و تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ مگاوات از طرح آن‌ها شروع شده و عملیات اجرایی آن در حال پیشرفت است. باقی نیروگاه‌های صنعت نیز در مرحله اخذ مجوز زمین و به ‌قولی در مرحله ساختگاه است». /الف

 




شهرک‌های صنعتی تعطیلی جمعه را به روزهای دیگر منتقل کنند

منبع:خبر کرمان
?

شهرک‌های صنعتی تعطیلی جمعه را به روزهای دیگر منتقل کنند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی