شهرداری کرمان در نوروز چه عملکردی داشت؟

معاونان شهردار کرمان امروز در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا به انتقاداتی که مطرح شده است، پاسخ دهند و بگویند شهرداری در این ایام چه عملکردی داشته است. نذیر کرمان – کرمان؛ مهسا حقانیت: انتقادات به عملکرد شهرداری کرمان در نوروز امسال هم وجود داشت، به نظر می‌رسد همین انتقادات موجب شد تا صبح امروز ۲۲ […]


معاونان شهردار کرمان امروز در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا به انتقاداتی که مطرح شده است، پاسخ دهند و بگویند شهرداری در این ایام چه عملکردی داشته است.

نذیر کرمانکرمان؛ مهسا حقانیت: انتقادات به عملکرد شهرداری کرمان در نوروز امسال هم وجود داشت، به نظر می‌رسد همین انتقادات موجب شد تا صبح امروز ۲۲ فروردین‌ماه معاون خدمات شهری و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان در یک نشست خبری حاضر شوند و نشان دهند علاوه بر آنکه گوش شنوایی برای انتقادات دارند به عنوان اولین مجموعه خود را در معرض نقد و بررسی هم قرار می‌دهند.

خبرنگاران چشم بینای ۷۰۰ هزار کرمانی هستند

در ابتدای جلسه معاون خدمات شهری شهردار کرمان اظهار داشت: هر آنچه که شما خبرنگاران ببینید و از ما سوال کنید و انتقادی و پیشنهادی که به مجموعه شهرداری می‌دهید برای پیشبرد اهداف شهرداری کمک می‌کند.

محمود ایرانمنش ادامه داد: شما خبرنگاران چشم بینای ۷۰۰ هزار کرمانی هستید و هرچه انتقادات شدید باشد، وظیفه‌ام است جواب دهم و سعی می‌کنیم روشنگری شود و اگر سوءتفاهمی است، برطرف شود و اگر کاری شده و ما نتوانسته‌ایم به مردم خوب نشان دهیم را هم شما به آنها نشان دهید.

ایرانمنش اضافه کرد: ستاد استقبال از بهار در شهرداری بعد از برگزاری آیین سومین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تشکیل و جلسات برگزار شد.

وی از بهسازی و بازسازی شهربازی کرمان پس از ۳۳ سال از افتتاح این مجموعه سخن به‌میان آورد و بیان داشت: هیچ کار عمرانی طی این سال‌ها در شهرداری انجام نشده بود و همه دوستان شورا و شهرداری برای بازسازی شهربازی حمایت کردند و این مجموعه برای نوروز آماده شد.

شهرداری در نوروز چه گُلی به سر کرمان زد؟

معاون خدمات شهری شهردار کرمان اظهار داشت: نوروز امسال این موضوع مطرح شد که شهر کرمان حال و هوای نوروزی ندارد و این در حالی‌ست که در سال‌های گذشته گفته می‌شد شهرداری کارها را برای دقیقه ۹۰ می‌گذارد و در شهر کَند و کوب و خاک و نخاله است.

ایرانمنش ابراز داشت: تصمیم گرفتیم از اول اسفند گذشته هیچ جایی را در شهر زخم نکنیم و هرچه پیمانکاران کار عمرانی می‌کردند تا ۱۵ اسفند جمع شد و مجوز حفاری داده نشد تا برای نوروز شهر پاکسازی شود.

وی از جمع‌آوری خاک، نخاله و خاکروبه، پاکسازی و بهسازی معابر، جمع‌آوری زباله‌ها قبل از نوروز خبر داد و بیان داشت: حجم زباله در ماه پایانی سال با توجه به خانه‌تکانی نوروزی دو برابر می‌شود و ماشین ویژه برای جمع‌آوری زباله‌های حجیم در نظر گرفتیم.

ایرانمنش همچنین نصب سرویس بهداشتی در مسیر اصلی شهر، گل‌کاری و هرس درختان، نصب بیش از ۴۰ المان و سفره‌های هفت‌سین در میدان‌ها و مسیرهای اصلی طی نوروز خبر داد و اظهار کرد: در المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین به تقارن عید نوروز و ماه رمضان توجه شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتقادات به عملکرد نوروزی شهرداری کرمان گفت: در حالی گفته می‌شود نوروز امسال نسبت به سال قبل خوب عمل نکرده‌ایم، که ما در دو، سه سال گذشته حق نداشتیم به علت شیوع کرونا در پارک‌ها کاری کنیم و می‌گفتیم به شهر ما نیایید زیرا آماده میزبانی از کسی نیستیم و درب سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها را جوش داده بودند که کسی نیاید.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روز طبیعت در پارک‌ها بیان داشت: نوروز امسال دو برابر سال گذشته گل و گیاه در شهر کرمان کاشته شد و از هر آنچه نشد، عذرخواهی می‌کنیم.

المان‌های نوروزی کرمان؛ شوآف یا اثر هنرمندانه؟

ایرانمنش در پاسخ به نذیر کرمان که از وی پرسید به نظر می‌رسد شهرداری برای نصب المان‌ها و سفره‌های نوروزی در شهر کرمان بیشتر سراغ شوآف «خودنمایی» رفته است و کیفیت را فدای کمیت کرده است، ابراز داشت: سفره‌ها و المان‌هایی که در سطح شهر کرمان دیده‌اید در استقبال از بهار تاییدیه گرفتند و نظر و تاییده کارشناسان را دارد و این‌طور نیست من به تنهایی تصمیم گرفته باشم.

وی همچنین در حالی مدعی شد که خیلی‌ها از المان‌های شهرداری تعریف می‌کردند و عکس می‌گرفتند و مورد تاییدشان هم بود که انتقاد اصلی خبرنگاران در این جلسه هم نسبت به این المان‌ها بود.

اما ایرانمنش در بخشی سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که برای سفره‌های هفت‌سین و المان‌های شهری سعی بر این بوده است که با کمترین هزینه باشد و همکاران شهرداری کار را انجام دهند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی نبود المان در خور شان کرمان طی نوروز به علت همین دست‌تنگی شهرداری و عدم استفاده از هنرمندان به‌نام است، البته معاون شهردار کرمان قول داد نام هنرمندانی که برای طراحی و تایید المان‌ها حضور داشته‌اند را اعلام کند.

ایرانمنش در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقادات نسبت به افزایش چشمگیر متکدیان در شهر کرمان طی ماه‌های اخیر تصریح کرد: بحث متکدیان در دستور کار شهرداری کرمان بوده و هست، اما ساماندهی آنها فقط وظیفه شهرداری نیست و یک مجموعه باید دست‌به‌دست هم دهند تا مشکل متکدیان شهر کرمان رفع شود.

علت لغو نمایشگاه نوروزی بازار قلعه‌محمود را نفهمیدیم

در همین حال معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان در پاسخ به نذیر کرمان که از وی پرسید چرا نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در بازار قلعه‌محمود برگزار نشد؟، بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرساله نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه ایام نوروز را برگزار می‌کند و گفتند عید امسال این بازارچه را داخل بازار قلعه‌محمود برگزار می‌کنند و ما موافق نبودیم.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی درباره علت مخالفت شهرداری برای برگزاری بازارچه نوروزی صنایع دستی در بازار قلعه‌محمود بیان داشت: عرض بازارچه ظرفیت بازارچه‌ای با آن ابعاد را ندارد و اختلال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری بازارچه صنایع‌دستی در حوزه تصمیم‌گیری اداره کل میراث فرهنگی‌ست، عنوان کرد: در لحظات آخر به ما اعلام کردند، بازارچه برگزار نمی‌شود و نمی‌دانیم چرا تصویب شد بازارچه آنجا باشد و بعد هم نفهمیدیم چرا لغو شد زیرا ما بنایی نداشتیم بازارچه را داشته باشیم.

شیخ‌شعاعی ابراز داشت: بازارچه قلعه‌محمود یکسری اصلاحاتی را نیاز دارد، زیرا گاهی کسی که خدمات را ارائه می‌دهد، ممکن است محصولات غیر کرمانی باشد و یا کیفیت لازم را ندارد.

راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع‌دستی توسط شهرداری کرمان

وی این قول را داد شهرداری کرمان در سال جاری بازارچه صنایع‌دستی قابل‌قبولی به‌صورت دایم داشته باشد و افزود: بازارچه اصلی صنایع دستی را باید داشته باشیم زیرا کرمان برند شهر ملی صنایع‌دستی را کسب کرده است، بنابراین به بازارچه صنایع‌دستی ثابت برای برندهای کرمانی نیاز داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با اشاره به عملکرد نامطلوب فروشگاه صنایع دستی سی‌سی در پارک مشاهیر کرمان یادآور شد: برای برگزاری این نمایشگاه با یک موسسه کارآفرینی قرارداد بستیم که عملکرد آن موسسه کارآفرینی مثبت نبود و چهار ماه فرصت دادیم تا اصلاحاتی انجام دهند.

شیخ‌شعاعی ادامه داد: جمع‌بندی ما این بود که اصلاحات توسط موسسه کارآفرینی در مجموعه سی‌سی انجام نشده است و تصمیم ما این بود که شهرداری مکان نمایشگاه را پس بگیرد و دبیرخانه بازارچه ثابت صنایع‌دستی را در محل پارک مشاهیر دایر کند، اما به‌دلیل تصمیماتی که در استانداری گرفته شد، چهار ماه دیگر به آن موسسه مهلت دادیم تا بازارچه دایر شود و بعد تصمیمگیری کنیم که این مهلت تا پایان تیرماه سال‌جاری است.

وی در پاسخ به سوؤالی مبنی بر اینکه چرا کتاب ۱۰۰ سالگی شهرداری کرمان با وجود زحماتی که در سال‌های گذشته برای آن انجام شده اما چاپ نشده است، بیان داشت: اولویت چاپ در دوره‌های مختلف فرق می‌کند و خلاصه این که اگر پول داشته باشیم این کتاب را منتشر می‌کنیم.

با رسانه مغرض مصاحبه نمی‌کنم

در پاسخ به خبرنگاری که از وی انتقاد کرد چرا به تماس‌های ما پاسخ نمی‌دهید، گفت: پاسخ ندادنم به علت عدم اطمینان به این رسانه است زیرا وقتی ببینید منصفانه با بیان شما برخورد نمی‌شود حتما احتیاط می‌کنید و این عاقلانه است.

شیخ‌شعاعی خطاب به این خبرنگار گفت: رسانه شما منصفانه برخورد نمی‌کند و وقتی تقطیع و مونتاژ کار شما در حوزه شهرداری و شورا را دیدم، برداشتم این بود مغرضانه است و منصفانه نیست و این برداشت من است و این اختیار را دارم با رسانه‌ایی که مغرضانه برخورد می‌کند، مصاحبه نکنم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





شهرداری کرمان در نوروز چه عملکردی داشت؟

منبع: فــارس
? شهرداری کرمان در نوروز چه عملکردی داشت؟