شهرداری ماهان، برتر استان و موفق کشوری شد

شهردار ماهان از کسب رتبه موفق ترین شهرداری برتر در میان ۸۵ شهرداری استان کرمان و کسب عنوان شهرداری موفق در بین قریب به هزار و ۴۰۰ شهرداری کشور خبر داد.  حمید معین الدینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری فت فتو؛  گفت: وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه شهرداری‌ها باید۴۰ […]

شهردار ماهان از کسب رتبه موفق ترین شهرداری برتر در میان ۸۵ شهرداری استان کرمان و کسب عنوان شهرداری موفق در بین قریب به هزار و ۴۰۰ شهرداری کشور خبر داد.

 حمید معین الدینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری فت فتو؛  گفت: وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه شهرداری‌ها باید۴۰ درصد از بودجه در امور عمرانی و ۶۰ درصد برای هزینه های جاری استفاده شود، امسال با مدیریتی که لحاظ شد برعکس عمل کردیم یعنی ۶۰ درصد بودجه صرف کارهای عمرانی و ۴۰ درصد صرف هزینه های جاری شهرداری شد با این توضیح که هیچ مشکلی در پرداخت حقوق پرسنل، علی‌رغم اضافه شدن چند نیروی جدید به‌ وجود نیامد.

وی مدیریت، نیروی انسانی و تجهیزات را سه رکن الزم و ملزوم یکدیگر در پیشبرد امور و توسعه شهری دانست و گفت: اصالح ساختار سازمانی شهرداری، اولین اتفاق در شهرداری ماهان بود که با بازسازی ساختمان اداری و اضافه کردن تعدادی نیروی متخصص جهت بهره وری از تخصص آنها، انجام شد.

شهردار ماهان با بیان اینکه قولی می دهم که بتوانم عملیاتی اش کنم اظهار کرد: سال گذشته در مورد زیباسازی و ظاهر شهر صحبت کردم و اقداماتی نیز در این راستا انجام شد. امسال هم در عملیات عمرانی عقب نیستیم و در اکثر آیتم ها رشد داشته ایم، ما همزمان ساماندهی و اصالح چند پارک را در ماهان آغاز کردیم، پارک تیگران، پارک انقلاب، اتمام فاز اول پارک شهداء و فاز اول پارک جهاد که در حال اجرا است.

اجرایی شدن نقشه سه بعدی شهر ماهان
وی با اشاره به لزوم بازنگری و اصلاح طرح جامع شهر افزود: شهر ماهان پتانسیل بالایی دارد و اگر طرح جامع و مطالعاتی و کارشناسی شده ی شهر نوشته شود، بهترین و منطقی ترین نحوه ی اجرای کارها انتخاب و طبق آن عمل خواهد شد.

شهردار ماهان از اجرایی شدن نقشه سه بعدی شهرماهان خبر داد و اظهار کرد: این نقشه، پیش نیاز بازبینی طرح جامع شهری است و به کمک آن، کار ممیزی شهر و تعیین تکلیف ملک های خالف انجام می شود ضمن این که افزایش سرعت کار، کاهش هزینه های مردم، افزایش کنترل و نظارت و کاهش میزان خطا را به همراه دارد.

شهردار ماهان تصریح کرد: پروژههاي زيادي به شوراي شهر برديم که همگي به نتيجه نرسيدند اما برخي پروژههاي عمراني و زيرساختي مجوز گرفتند و در اولويت ما براي اجرا هستند،

راه اندازی معدن شن

شهردار ماهان از راه اندازی معدن شن شهرداری ماهان خبر داد و گفت: شهرداری بایستی از خود معدن شن و ماسه داشته باشد و ما بعد از ۷۰سال که این کار انجام نشد پیگیری کردیم و توانستیم تمام مجوزهای شش گانه و تائیدیه معدن و پروانه بهره برداری را بگیریم.

وی افزود: راه اندازی این معدن علاوه بر اینکه درآمدزایی برای شهرداری ایجاد می کند، باعث کنترل آسیب های زیست محیطی و سیلاب ها نیز می شود.

برندسازی با راه اندازی کتابچه الکترونیک

 معین الدینی با اشاره به راه اندازی صفحه الکترونیکی گردشگری و کتابچه الکترونیکی به ۸ زبان زنده دنیا توسط شهرداری ماهان، خاطرنشان کرد: در این رویداد که برای نخستین بار شهرداری ماهان آن را اجرایی کرده از تمام نقاط گردشگری شهر ماهان فیلم برداری و عکس برداری انجام شده است.

ضمن این که اطلاعات تمام نقاط به صورت گفتاری بیان می شود و افراد می توانند با یک کد QR، از میان ۸ زبان زنده دنیا زبان خود را انتخاب و اطلاعات را به صورت زیرنویس ببینند.

وی تصریح کرد: در قالب این کتابچه، هر گردشگر می تواند به اطلاعات شهر ماهان از جمله مکان های گردشگری، رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریحی، اقامتی و خدماتی دسترسی داشته باشد.

شهردار ماهان از تکمیل کتابچه الکترونیکی، به اطلاعات مربوط به مزار تا مزار که از مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان شروع و به گلزار شهدای ماهان و مسیرهای دسترسی و اقامتی به گلزارها ختم می شود خبر داد و گفت: در چند روز آینده این کتابچه در کار گروه گردشگری استانداری کرمان مطرح و رونمایی می شود.

وی از آمادگی شهرداری ماهان برای معرفی سایر شهرداری ها و دهیاری ها در کتابچه الکترونیک خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند انجام کارهای عکسبرداری و فیلمبرداری جاذبه های گردشگری، اقامتی و خدماتی خود را، با صرف هزینه ای کم به ما بسپارند تا به کتابچه الکترونیک افزوده شود.

وی یادآور شد: بدون تردید رونق بسترهای گردشگری سبب ورود سرمایه گذاران و رشد اقتصادی شهر ماهان خواهد شد.

مدیریت پسماند
معین الدینی اجرایی شدن طرح سطل های مکانیزه زیرزمینی هوشمند در ماهان را اتفاقی خاص عنوان کرد و گفت: این یک کار منحصر به فرد و برندی دیگر برای شهر ماهان است که با تلاش چند نخبه کرمانی صورت گرفته است.

شهردار ماهان تصریح کرد: این طرح، در سازمان شهرداری های تهران مطرح و مورد استقبال قرار گرفت و برای سایر شهرداری ها باور نکردنی بود که این اتفاق در شهر کوچکی مثل ماهان اتفاق افتاده باشد.

شهردار ماهان گفت : به واسطه این طرح منحصر به فرد جهانی، سازمان شهرداری به ما اجازه داد در نمایشگاه بین المللی پسماند تهران که همه ی شهرداری ها و شرکت ها حضور دارند حاضر شویم و طرح مان را عنوان کنیم.

معین الدینی اظهار کرد: در این رویداد قرار است به عنوان شهر هوشمند ایران در مدیریت پسماندها معرفی شویم که اعتبارات خاصی برای شهرداری و شهر ماهان رقم خواهد زد.

افزایش سرانه فضای سبز ماهان
وی از راه اندازی مزرعه زیتون برای گسترش فضای سبز ماهان خبر داد و افزود: برای افزایش سرانه فضای سبز از درخت زیتون استفاده کردیم، زیتون درختی همیشه سبز، کم آب، کم آفت و درآمدزاست که پس از گذشت ۴ سال به ثمر می نشیند و سالانه حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمد خالص برای شهرداری خواهد داشت.

شهردار ماهان با اشاره به این که برای آبیاری مزرعه زیتون، استخر ذخیره آب را فراهم کردیم افزود: آبیاری درختان بصورت قطره ای انجام خواهد شد ضمن این که، در کنار استفاده از آب استخر برای آبیاری، به پرورش ماهی نیز اقدام کردیم، که علاوه بر ایجاد درآمدزایی باعث کاهش هزینه ها خواهد شد چون دیگر نیاز به خرید کود و هزینه کودپاشی نیست و کود حاصله، از طریق سیستم آبیاری به درختان منتقل می شود.

وی افزود: در انتخاب ماهی نیز از ماهی های سردابی و گرمابی استفاده می کنیم که باعث می شود هزینه ی پاک سازی لجن ها را نداشته باشیم.

شهردار ماهان وسعت مزرعه زیتون را ۲۰ هکتار برشمرد و گفت: زمین مورد نیاز از سوی اداره مسکن و شهرسازی استان کرمان در ورودی شهر، به شهرداری ماهان واگذار شد که آورده قابل توجهی برای شهر ماهان محسوب می شود و قصد داریم در آینده، با دعوت از سفرای کشورها و مدیران کشوری و استانی جهت کاشت درخت، آن را به پارک یادمان و یک مینی ورلد جهانی تبدیل کنیم.

معین الدینی ادامه داد: در حال حاضر ده هزار چاله آماده کرده ایم و ۵ هزار نهال زیتون زرد کنسروی و روغن گیری نیز خریداری شده است.

ایجاد باغ گیاه شناسی
معین الدینی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه باهنر و شهرداری ماهان خبر داد و گفت: سعی داریم بزرگترین باغ گیاه شناسی کشور را در ماهان ایجاد کنیم.

وی به درختان چنار ماهان اشاره کرد و افزود: قصد داریم تمام ژنوم های چنار دنیا را به ماهان بیاوریم تا در آینده به چنار ماهان دست یابیم مثل سرو شیراز، چناری که آفت و آب آن کنترل شده باشد و نه تنها چنار، بلکه تمام درختان و گل های فصلی را علمی بکاریم و حتی گلخانه های ایرپونیک و هیدروپونیک و خاکی داشته باشیم.

کارخانه تولید قطعات پلیمری
وی احداث کارخانه تولید قطعات پلیمری را از دیگر اقدامات شهرداری ماهان در ایجاد درآمدهای پایدار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در این کارخانه ساخت جدول، سنگ فرش و مبلمان شهری در دو خط تولید انجام می شود.

معین الدینی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری و همراهی اعضای شورای شهر، همکاران و شهروندان ماهانی با اقدامات و برنامه های شهرداری، اشتغالزایی، کسب درآمد پایدار و ایجاد برند را نتیجه اقدامات انجام شده، عنوان کرد و گفت: انشاا… سال آینده شاهد ادامه کارهای عمرانی خواهیم بود و اتفاقات خوبی را برای شهرمان رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/ تاج الدینی
 




شهرداری ماهان، برتر استان و موفق کشوری شد

منبع:آرمـان
? شهرداری ماهان، برتر استان و موفق کشوری شد