شناسایی ۴۷‌ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون و دیابت در رفسنجان و انار

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در راستای اجرای طرح پویش ملی سلامت، بیش از ۲۸ هزار فرد جدید مبتلا به فشار خون و ۱۹ هزار فرد جدید مبتلا به دیابت در شهرستان‌های رفسنجان و انار شناسایی شدند که قبل از این پویش یا از بیماری خود اطلاعی نداشتند یا تحت پوشش و […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در راستای اجرای طرح پویش ملی سلامت، بیش از ۲۸ هزار فرد جدید مبتلا به فشار خون و ۱۹ هزار فرد جدید مبتلا به دیابت در شهرستان‌های رفسنجان و انار شناسایی شدند که قبل از این پویش یا از بیماری خود اطلاعی نداشتند یا تحت پوشش و مراقبت پزشک و مراقبین سلامت قرار نگرفته بودند.

دکتر وحید محمدی‌شاهرخی ظهر امروز سوم بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۴۱‌ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه قرار دارند که از این تعداد حدود ۲۳۷‌ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۹۸.۴۷ درصد در این پویش از نظر دیابت و فشارخون غربالگری شدند.

وی افزود: در این پویش ۲۸ هزار و ۴۱۸ بیمار مبتلا به فشارخون و نیز ۱۹ هزار و ۸۱ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند و البته ۵۹ هزار و ۱۷۴ نفر در این پویش متوجه شدند که در آستانه ابتلا به فشارخون هستند و ۱۵ هزار و ۸۸۱ نفر هم در مرز ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

محمدی‌شاهرخی ادامه داد: در این طرح تعداد بیماران دارای سابقه فشار خون ۲۵ هزار و ۲۰۹ نفر و تعداد بیماران با سابقه دیابت هم ۱۷ هزار و ۲۰۲ نفر ثبت شدند.

وی تصریح کرد: پرفشاری خون و دیابت بیماری‌های پنهانی هستند که سلامتی افراد را تهدید می‌کنند و شناسایی به موقع و درمان آنها ضرورت دارد بنابراین پویش سلامت که به‌صورت رایگان و در کمترین زمان خدمات را به شهروندان ارائه کرد، فرصت مناسبی برای آگاهی از وضعیت سلامتی و حتی درمان و پیشگیری از بیماری افراد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از تلاش‌ها و خدمات ارزنده معاون بهداشتی دانشگاه، معاونان و روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها، ناظران ستادی، پزشکان، مراقبین سلامت، بهورزان و همه پرسنل خدوم در معاونت بهداشتی، مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت شهری و روستایی قدردانی کرد.

انتهای پیام




شناسایی ۴۷‌ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون و دیابت در رفسنجان و انار

منبع: ایـسنا
? شناسایی ۴۷‌ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون و دیابت در رفسنجان و انار