شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در رفسنجان و انار

نذیر کرمان/کرمان  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در غربالگری پویش ملی سلامت در رفسنجان و انار تاکنون حدود ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون شناسایی شده‌اند. دکتر سمیرا کوهستانی ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران در مورد غربالگری پویش ملی سلامت اظهار کرد: بیماری دیابت و فشار […]

نذیر کرمان/کرمان  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در غربالگری پویش ملی سلامت در رفسنجان و انار تاکنون حدود ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون شناسایی شده‌اند.

دکتر سمیرا کوهستانی ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران در مورد غربالگری پویش ملی سلامت اظهار کرد: بیماری دیابت و فشار خون به‌عنوان بیماری‌های خاموش جامعه شناخته شده‌اند.

وی بیان کرد: جمعیت هدف طرح پویش ملی سلامت افراد بالای ۱۸ سال است که جمعیت مورد نظر در رفسنجان و انار ۲۴۲ هزار و ۷۳۰ نفر هستند و تا امروز ۸۳ هزار و ۷۸۱ نفر غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۸۶۱ نفر در رفسنجان و ۱۳۰ نفر در انار مشکوک به دیابت جدید و ۱۱۲۷ نفر در رفسنجان و ۱۸۹ نفر در انار مشکوک به فشار خون را شناسایی کرده‌ایم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به اهمیت پویش ملی سلامت پرداخت و گفت: هدف در این پویش، شناخت افراد پره دیابت و پیش فشار خون است که تاکنون تعداد ۶۰۲۴ فرد پره دیابت در رفسنجان و ۱۵۷۲ نفر در انار و تعداد ۱۶۶۵۰ پیش فشار خون در رفسنجان و ۲۵۵۱ نفر در انار شناسایی شده است.

کوهستانی عنوان کرد: این طرح از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد که توصیه می‌کنیم همه افراد بالای ۱۸ سال به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا غربالگری انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان با بر پایی ایستگاه‌های سلامت در قسمت‌های مختلف و ادارات این غربالگری در حال انجام است تا بتوانیم بیماران بیشتری را غربالگری کنیم و از عوارض این بیماری خاموش جلوگیری کنیم.

انتهای پیام 




شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در رفسنجان و انار

منبع: ایـسنا
? شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در رفسنجان و انار