شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب

مدیر شبکه بهداشت‌ و‌ درمان رودبار جنوب گفت: یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان شناسایی شده است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ احسان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب صبح امروز از شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان خبر داد و […]

مدیر شبکه بهداشت‌ و‌ درمان رودبار جنوب گفت: یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ احسان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب صبح امروز از شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان حضور در محل زندگی بیمار، ضمن آموزش‌های لازم و نمونه گرفتن از اعضای خانواده بیمار، نحوه استفاده پشه‌بند و مزایای استفاده از آن را آموزش دادند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری دهیاران و شورا‌های شهر و روستا در زمینه بیماریابی و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های واگیر، افزود: با توجه به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب از دهیاران، شورا‌ها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به منظور شناسایی و اقدامات به موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر‌دار(وبا، مالاریا و سایر بیماری‌های واگیر) به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب همسایگی ایران با کشور افغانستان و پاکستان را علت افزایش بیماری مالاریا در کشور دانست و عنوان کرد: تردد اتباع کشورهای همسایه شرقی در شهرستان که از نظر مالاریا بسیار آلوده هستند، علت موارد مثبت مالاریا درشهرستان در سال های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با آگاهی‌ بخشی و آموزش به عموم مردم در خصوص راه‌های انتقال، علائم، پیشگیری و تشدید بیماریابی شاهد کاهش موارد مثبت بیماری مالاریا باشیم.

انتهای خبر/پورحیدر




شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب

منبع:آرمـان
? شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب