شناخت پیشینه شهداد منوط به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی است

نذیر کرمان/کرمان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهداد گفت: راه اندازی یک موزه محلی مردم شناسی در شهداد می تواند گردشگران را با پیشینه تاریخی و تمدن این شهر کهن آشنا کند. مصطفی ده پهلوان در حاشیه بازدید از ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهداد به پیشنه […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهداد گفت: راه اندازی یک موزه محلی مردم شناسی در شهداد می تواند گردشگران را با پیشینه تاریخی و تمدن این شهر کهن آشنا کند.

مصطفی ده پهلوان در حاشیه بازدید از ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهداد به پیشنه تاریخی این منطقه اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی منطقه ثبت جهانی شهداد بسیار بارز و برجسته است اما به دلیل مشکلات مالی تاکنون اعتباری برای تعیین مسیرهای گردشگری آن اختصاص نیافته است.

رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور افزود: تلاش می‌کنیم بستر فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تاریخی منطقه شهداد را آماده کنیم و بازنگری و مطالعات باستان شناسی را در اولویت کار قرار دهیم .

ده پهلوان بیان کرد: باید در کنار جاذبه‌های لوت ظرفیت‌های میراث فرهنگی شهداد را هم به مردم معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: سفر به شهداد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و امیدواریم بحث‌های علمی و پژوهشی مرتبط با شهداد پیگیری و با حمایت وزارت و اداره کل میراث فرهنگی شاهد راه‌اندازی موزه در شهر تاریخی شهداد باشیم.

معرفی پیشینه تاریخی شهداد به عنوان مکمل گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شهداد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری یاد کرد و گفت: باید پیشینه تاریخی شهداد هم در کنار جاذبه‌های طبیعی لوت به عنوان مکمل گردشگری به دنیا معرفی شود.

سعید شاهرخی افزود: غنای میراث فرهنگی شهداد به اندازه بیابان لوت ارزشمند و اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سایت باستان شناسی شهداد مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد است بیان کرد: میراث کشاورزی و ۵ هزارساله شهداد که کرت بندی کشاورزی آن هنوز قابل مشاهده است در دنیا بی‌نظیر و بی‌بدیل است و قدمت این حوزه می‌تواند برای جامعه علمی و کشاورزی دنیا مهم باشد.

انتهای پیام




شناخت پیشینه شهداد منوط به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی است

منبع: ایـسنا
? شناخت پیشینه شهداد منوط به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی است