شعر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اهل بیت

فرمانده سپاه ثارالله کرمان برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری را به‌عنوان یکی از رسالت‌های نخبگی دانشگاه برشمرد و گفت: شعر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اهل بیت است. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی در نشستی که با حضور علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و جمعی از اعضای […]

فرمانده سپاه ثارالله کرمان برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری را به‌عنوان یکی از رسالت‌های نخبگی دانشگاه برشمرد و گفت: شعر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی در نشستی که با حضور علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و جمعی از اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری، یکی از رسالت‌های نخبگی دانشگاه است.


بیشتر بخوانید:

جشنواره سراسری شعر «سرو» با چه محورهایی برگزار می‌شود؟


وی با اشاره به سه مقوله جاودانگی و اهمیت پرداختن به مقاومت، جهاد و شهادت و حرکت در مسیر عاشورا عنوان کرد: ذات جاودانگی حاج‌قاسم در دفاع مقدس و حفظ کشور بوده و خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تأکید بر نقش سپاه در عصر امروز بیان کرد: سپاه باید عباسِ انقلاب باشد و ملتی که اهل جهاد باشد، همواره دارای سلامت است. آیندگان درباره این ملت که با حفظ حریم اهل بیت(ع) برای کرامت انسانی، هویت ملی و ایرانی و حفظ ناموس ایران اسلامی می‌کوشند، افتخار خواهند کرد؛ چراکه با تقدیم بیش از ۱۸۸ هزار شهید در کشور به‌خوبی از عاشورا درس آزادگی گرفته‌ایم.

معروفی، طرح و برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره سراسری شعر سرو را کاری بسیار زیبا و خوب توصیف کرد و افزود: دانشگاه می‌تواند با نگاه اعتقادی جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد و نقش زبان و ادب فارسی و شعر و هند بسیار اهمیت دارد و در همین راستا مجموعه سپاه ثارالله آمادگی دارد در تقویت این جشنواره به‌صورت عملی و تولید آثار ادبی توسط نیروهای سپاه و بسیج، بازنشستگان و خانواده‌ آنان را تشویق و یاری کند.

وی شهید عیسی حیدری را عارفی کم‌حرف و پرکار و شهید غلامحسین آقاملایی را بسیار شجاع توصیف کرد و متذکر شد: با برگزاری اینگونه برنامه‌های فاخر هنری و ادبی، مکتب سردار سلیمانی را به مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت وصل کنید.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان نیز در این نشست توضیح داد: قرار است در راستای اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، نخستین جشنواره سراسری شعر سرو را با سه موضوع امام حسین(ع)، مکتب سردار سلیمانی و شعر پایداری و مقاومت در سه بخش عمومی، دانشجویی و دانش‌آموزی به مناسبت سوم شعبان روز ولادت باسعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار مصادف با ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

علیرضا منظری‌توکلی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند نیروی مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج امیدواریم که مقدمات تولید و ارسال آثار ادبی را فراهم کنند.

به گزارش آنا، رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دبیر تخصصی جشنواره سراسری شعر سرو و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد استان کرمان هم درباره برنامه‌های پیشِ روی این جشنواره توضیحاتی را ارائه کردند و در پایان سردار معروفی یادداشتی بر پوستر جشنواره به‌عنوان یادگاری نوشت.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/




شعر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اهل بیت

منبع:آنـــا
? شعر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اهل بیت