ششصد روستای کرمان بدون اینترنت

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ، ششصد روستای کرمان به اینترنت دسترسی ندارند. به گزارش نذیر کرمان ، حسین ساجدی‌فر گفت:با توجه به تمهیداتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندیشیده، در تلاش هستیم تا مردم کمترین هزینه را در استفاده از این فیبرهای نوری داشته باشند و بتوانیم به صورت […]

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ، ششصد روستای کرمان به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش نذیر کرمان ، حسین ساجدی‌فر گفت:با توجه به تمهیداتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندیشیده، در تلاش هستیم تا مردم کمترین هزینه را در استفاده از این فیبرهای نوری داشته باشند و بتوانیم به صورت رایگان فیبرنوری را در اختیار همه متقاضیان قرار دهیم.  

 

وی با اشاره به اینکه اینترنت ۵Gاز سال قبل در استان فعال شده است، گفت: ۵G نسل جدید اینترنت‌موبایل است و سرعت اینترنت همراه را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد که اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان به اجرای فیبرنوری برمی‌گردد.

ساجدی‌فر با بیان اینکه با آمدن فیبرنوری علاوه بر اینکه بحث شهر هوشمند را خواهیم داشت که خیلی ارزشمند است، اجرای ۵G را نیز خواهیم داشت، ادامه داد: سال قبل ایرانسل چهار ایستگاه ۵G را در شهر کرمان فعال کرد که راه‌اندازی این ایستگاه‌ها امسال هم ادامه دارد و همراه اول نیز به زودی ۱۰ ایستگاه BTS، ۵G را در شهرهای استان کرمان راه‌اندازی می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان، بیان کرد: در ۴ هزار و ۹۹۱ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان کرمان پوشش ۲G را داریم که به معنای برقراری مکالمه است، در ۳ هزار و ۴۵۴ کیلومتر پوشش ۳G و در بیش از هزار و ۷۱۱ کیلومتر از جاده‌ها هم پوشش مطلوب ۴G را داریم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان فاقد اینترنت هستند، افزود: برخورداری این روستاها از اینترنت کار سنگینی است و باید اقدامات لازم برای برخورداری این روستاها از اینترنت مطلوب انجام شود.




ششصد روستای کرمان بدون اینترنت

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ششصد روستای کرمان بدون اینترنت