شرکت نفت با اجرای پروژه‌های راه و مسکن همکاری نمی‌کند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به مشکلات تامین سوخت ماشین‌آلات برای آماده‌سازی طرح‌های راه و مسکن استان گفت:«در استانی که آمار قاچاق فزاینده بود،زمینه را فراهم و طرح کدینگ را اجرا کردیم و چند صدهزار لیتر مصرف سوخت با اجرای طرح کدینگ کاهش یافت». محمدمهدی فداکار هفتم آذرماه در نشست شورای مسکن […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به مشکلات تامین سوخت ماشین‌آلات برای آماده‌سازی طرح‌های راه و مسکن استان گفت:«در استانی که آمار قاچاق فزاینده بود،زمینه را فراهم و طرح کدینگ را اجرا کردیم و چند صدهزار لیتر مصرف سوخت با اجرای طرح کدینگ کاهش یافت».

محمدمهدی فداکار هفتم آذرماه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود:«مردم را عذاب می‌دهیم که به شرکت نفت کمک کنیم،قرار نیست که این شرکت همه کارۀ سوخت شود لذا یک مرجع تخصصی باید به توزیع سوخت حوزه‌های مختلف ورود کند».

وی ادامه داد:«باید با اشتباهات مدیران در محاسبات برخورد شود اما اینکه نمی‌شود ما در شرکت نفت بنشینیم و برای راهداری و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها تصمیم بگیریم».

استاندار کرمان یادآور شد:«شرکت‌های راهسازی و معادن دچار چالش کمبود سوخت هستند و در این زمینه شرکت نفت،اشتغال و فعالیت این شرکت‌ها را معطل کرده است».

وی گفت:«با اجرای طرح کدینگ چند صدهزار لیتر کاهش مصرف سوخت در استان داشتیم اما شرکت نفت با اجرای پروژه‌های راه و مسکن همکاری نمی‌کند و شاید این موضوع را به شورای تامین ببریم».

فداکار با بیان اینکه آسفالت جادۀ راور معطل سوخت است،افزود:«حتی یک پیمانکار می‌گوید که سوخت مورد نیاز خود را از سیستان تامین می‌کند،چگونه آنجا به این شرکت سوخت می‌دهند اما در کرمان نه؟».

وی تاکید کرد:«پروژه‌ای که زیرسازی شده باید به سرعت آسفالت شود زیرا آغاز بارندگی‌ها،همۀ هزینه و زیرسازی‌ها را به هم می‌ریزد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،استاندار کرمان همچنین در این نشست درخصوص پروژۀ بلدالامین کرمان گفت:«تصمیمگیری در خصوص این پروژه به عهدۀ استان نبوده و نمی‌توانستیم در راس وارد شویم اما امور اجرایی این پروژه را پیگیری می‌کردیم».

فداکار دستور تامین زیرساخت آب و برق را صادر کرد و یادآور شد:«همچنین تامین میلگرد با توجه به صرفۀ اقتصادی از درون استان تامین شود».

وی اضافه کرد:«اختیار عملیات اجرایی پروژه‌های ستاد اجرایی حضرت امام با وزارت راه و شهرسازی است و اگر به استان برسد،پیش بردن کار راحت‌تر است».

استاندار کرمان افزود:«آماده‌سازی زمین ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر کرمان آغاز شده و عملیات اجرایی این طرح به‌زودی آغاز می‌شود».

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل پروژۀ مسکن مهر بشری نیز بین اعضای تعاونی با مردم است،اظهار کرد:«دولت مشکلات مردم را رفع می‌کند».

فداکار با تاکید در خصوص تامین زیرساختهای نهضت ملی مسکن گفت:«اعتبارات این حوزه را دستگاه‌ها از ستاد مرکزی خود پیگیری کنند و در این زمینه بیش از ۷۰ درصد سهم استان پرداخت شده لذا دستگاه‌های ملی هم همکاری لازم را در تخصیص این اعتبارات داشته باشند». /پ




شرکت نفت با اجرای پروژه‌های راه و مسکن همکاری نمی‌کند

منبع:خبر کرمان
?

شرکت نفت با اجرای پروژه‌های راه و مسکن همکاری نمی‌کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی