شرکت مس بودجه کافی برای تکمیل تصفیه‌خانه آب رفسنجان را تأمین کند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مردم رفسنجان سال‌ها از آلایندگی‌های مس متضرر شده‌اند، گفت: شرکت مس باید هزینه تأمین برق چاه‌های جدید و تکمیل تصفیه‌خانه آب شهرستان رفسنجان را تأمین کند. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان اظهار کرد: ۱۳، ۱۴ و […]


امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مردم رفسنجان سال‌ها از آلایندگی‌های مس متضرر شده‌اند، گفت: شرکت مس باید هزینه تأمین برق چاه‌های جدید و تکمیل تصفیه‌خانه آب شهرستان رفسنجان را تأمین کند.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان اظهار کرد: ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای تاریخی و اثرگذاری در تاریخ ملت ایران، انقلاب اسلامی و در واقع سیاست جهانی است.

وی ادامه داد: ۱۳ خرداد امام(ره) در مدرسه فیضیه سخنرانی کردند و جنایات رژیم ستمشاهی را به مردم بیان کردند و به‌دنبال این سخنرانی در ۱۵ خرداد امام(ره) را دستگیر کردند و قیام ۱۵ خرداد اتفاق افتاد و صدها نفر از مردمی که به پشتیبانی و حمایت امام برخاسته بوند به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح شدند.

امام جمعه رفسنجان آغاز قیام امام را ۱۳ خرداد ۴۲ که مطابق با عاشورای امام حسین(ع) بود، عنوان کرد و گفت: از آن روز انقلاب هر روز جلوه‌ها و صحنه‌های زیادی نشان داد.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) تصریح کرد: سالروز تعیین و انتخاب امام خامنه‌ای به‌عنوان جانشین رهبر کبیر انقلاب که در تاریخ دنیا بی‌سابقه است کسی که جانشین برایش تعیین نشده است اما در همان شبی که حضرت امام از دنیا رفتند، خبرگان و منتخبان مردم به آیت‌الله خامنه‌ای رای دادند.

عسکری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دست پروده امام است و با روحیات و منویات امام آشناست و همان مسیر را ادامه داده و می‌دهد.

وی به ویژگی‌های امام راحل پرداخت و افزود: وی با قرآن مأنوس بودند، اعلم نسبت به فقها و عالمان زمان خود بودند و انسان به تمام معنا وارسته و متخلق به اخلاق اسلامی که بر انس و ذکر الهی نماز تا آخرین لحظه عمر مبارکشان مداومت داشتند.

عسکری خاطرنشان کرد: بیش از چهل سال دنیای استکبار با تمام تجهیزات نظامی، سیاسی و اقتصادی در مقابل انقلاب اسلامی ایران که بنیان‌گذارش امام خمینی کبیر بود، ایستاد و در همه صحنه‌ها شکست خوردند.

وی به اتفاقات منطقه نیز پرداخت و ابراز داشت: امارات اعلام کرده با آمریکایی‌ها رابطه با مسائل دریایی را قطع می‌کنیم و با ایران و دیگر کشورها پیمان همکاری برای حفظ خلیج‌فارس می‌بندیم که اینها نتایج دپیلماسی عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما مصرف آب و برق بیشتر می‌شود که ضرورت دارد همه ما در مصرف مدیریت کنیم و از اسراف آب و برق پرهیز کنیم.

عسکری عنوان کرد: به گفته مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان، چهار حلقه چاه جدید حفر شده و لوله‌گذاری انجام شده و منتظر تأمین اعتبار هستیم که برق آن را وصل کنیم. مسؤولان مس نسبت به تأمین آب و نیازهای آبی مردم کمک کنند و بودجه تأمین برق چاه‌ها را هرچه زودتر واگذار کنند. مردمی که آلودگی‌های آب و هوای ناشی از کارخانه مس را مصرف می‌کنند حق دارند از بهره‌وری‌های مس هم بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: آب آشامیدنی مردم رفسنجان آرسنیک بالایی دارد تصفیه‌خانه باید هرچه زودتر آماده شود مس بودجه کافی برای بهره‌برداری تصفیه‌خانه را تأمین کند که مردم بتوانند از آب تصفیه شده استفاده کنند. همچنین بالادست سد زدند و آب به دشت رفسنجان تزریق نمی‌شود و دشت سال‌هاست که خشک شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





شرکت مس بودجه کافی برای تکمیل تصفیه‌خانه آب رفسنجان را تأمین کند

منبع: فــارس
? شرکت مس بودجه کافی برای تکمیل تصفیه‌خانه آب رفسنجان را تأمین کند