شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

کرمان-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از برگزاری بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۱ تا ۲۳ تیر برگزار می شود. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی با بیان اینکه استان کرمان […]

کرمان-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از برگزاری بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۱ تا ۲۳ تیر برگزار می شود.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی با بیان اینکه استان کرمان به دلیل گستره جغرافیایی ظرفیت‌های قابل توجه و برجسته‌ای در حوزه موسیقی دارد، اظهار کرد: ۱۴ دوره مستمر و متمرکز جشنواره موسیقی نواحی ایران به خوبی در استان کرمان برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تیرماه سال جاری، اظهار کرد: جشنواره امسال در دو مرحله منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود و استان کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقه ۵ کشور در تاریخ‌های ۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه خواهد بود.

وی اظهار داشت: این جشنواره به‌مدت سه شب در تالار فرهنگ و هنر کرمان و همچنین در شهرستان بافت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های جشنواره امسال، برگزاری همزمان جشنواره استانی موسیقی نواحی به میزبانی شهرستان بافت است که با تنوع و کثرت موسیقایی اقوام مختلف استان نیز همراه است.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره به تمام ظرفیت‌های موسیقی مرکز و جنوب شرق ایران بزرگ در کنار حضور هنرمندان موسیقی اقوام استان توجه داریم، گفت: برگزاری این جشنواره هویت ملی و مشترک اقوام مختلف را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این دوره از جشنواره حضور دارند و جشنواره به مدت سه شب در تالار فرهنگ و هنر کرمان و همچنین در شهرستان بافت برگزار می‌شود. همچنین طی برگزاری جشنواره نشست‌های پژوهشی نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است، بخش منطقه‌ای «شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران» تیرماه جاری در استان‌های گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کرمان برگزار خواهد شد.

کد خبر ۵۸۲۲۰۱۲




شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

منبع: مــهر
? شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود