سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر کرمان پایان یافت

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان با معرفی برگزیدگان روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه در کرمان به کار خود پایان داد. دو نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مهدی حشمتی و نمایش «ساختمان رز» به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی‌زاده،به‌عنوان آثار برگزیدۀ این دوره از جشنواره تئاتر کرمان،به جشنواره تئاتر منطقه‌ای  […]

فردایکرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان با معرفی برگزیدگان روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه در کرمان به کار خود پایان داد.

دو نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مهدی حشمتی و نمایش «ساختمان رز» به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی‌زاده،به‌عنوان آثار برگزیدۀ این دوره از جشنواره تئاتر کرمان،به جشنواره تئاتر منطقه‌ای  فجر معرفی شدند.

به گزارش فردایکرمان به نقل از سایت ایران‌تئاتر،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم ضمن تشکر از هنرمندان برای شرکت در جشنواره تئاتر استان،گفت:«هنرمندان و مردم دو ضلع مهم تئاتر هستند. مردم خواهان برگزاری رویدادهای هنری هستند و هنرمند واقعی کسی است که به نظر مردم احترام بگذارد».

محسن روحی با بیان اینکه هنرمندی که برای مردم احترام قائل نیست نمی‌تواند خود را دغدغه‌مند بداند،اظهار کرد:«جشنواره سی‌وچهارم در حالی برگزار شد که با وجود تبلیغات کم،مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و این نشان‌دهندۀ علاقۀ مردم به هنر است».

 وی با بیان اینکه ما معتقدیم باید از نظریات جامعۀ هنری در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد،افزود:«هنرمندان سه وظیفه دارند و هنرمند باید هم‌اندیش،هم‌افزا و هم‌رسان باشد».

روحی توضیح داد:«در اداره‌کل از ایده‌ها و نظرات هنرمندان در قالب‌ انجمن‌های مختلف و به‌صورت فردی استقبال می‌کنیم. همچنین هنرمندان باید به یکدیگر کمک کرده و هم‌رسان باشند و نقش خود را برای ارتباط بیشتر با جامعه ایفا کنند».

دبیر جشنواره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه هیات مدیره جدید انجمن آبان‌ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده ‌است،گفت:«در مدت ۱۳ ماه گذشته تاکنون دو جشنواره استانی و یک جشنواره ملی سردار آسمانی در کرمان برگزار شده است».

مهدی بذرافشان با اشاره به رویکرد انجمن در مشورت با هنرمندان برای برگزاری رویدادهای مختلف،افزود:«اولویت اصلی انجمن افتتاح دفاتر تخصصی،احیای گونه‌هایی از تئاتر که فراموش شده‌اند و تلاش برای همبستگی جامعۀ تئاتر است. انجمن همواره پذیرای ایده‌های فنی،تخصصی و هنری با حفظ هویت ایده بوده است و برای اجرای این ایده‌ها نیز تلاش شده است».

وی ضمن تقدیر از حوزه هنری استان و معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان،برای همراهی با انجمن هنرهای نمایشی کرمان،به تئاترهای خیابانی و برگزاری کارگاه‌هایی در این ارتباط اشاره کرد و گفت:«اقداماتی برای تئاتر درمانی نیز انجام شده است. همچنین تلاش‌هایی برای ارتباط  بیشتر با هنرمندان معلول فراهم شده است».

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان، با تأکید بر اینکه شرایط برای اجرای ایده‌های برتر نمایشی در استان فراهم است،به جشنواره تئاتر اشاره کرد و ادامه داد:«براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان به‌صورت متمرکز و با حضور همۀ گروه‌ها،موسسات و آموزشگاه‌های تئاتر برگزار شود».

وی افزود:«با درخواست جامعۀ تئاتر استان به دلیل اتفاقات اخیر کشور و به احترام شهادت دلاورانی از این سرزمین،تصمیم بر این شد جشنواره سی‌وچهارم،طبق سنوات گذشته در قالب یک رویداد تئاتری برگزار شود».

بر اساس این گزارش،در این مراسم از نفرات و آثار برگزیده به شرح زیر تجلیل و قدردانی شد:

دو نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مهدی حشمتی و نمایش «ساختمان رز» به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی‌زاده به‌عنوان آثار برگزیدۀ سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر کرمان،به جشنواره تئاتر منطقه‌ای  فجر معرفی شدند.

گریم:طراح گریم نمایش «تاکسیدرمی»،محمدرضا احمدی

طراحی صحنه:طراح صحنه نمایش «شیفته»،پدرام شیخ مظفری

طراحی لباس:طراح لباس نمایش «تاکسیدرمی»،مریم نخعی

موسیقی:موسیقی نمایش «دنیای زیبا»،محمد ایزدی

نمایشنامه‌نویسی:رتبۀ اول نمایشنامه‌نویسی:نمایشنامۀ «ساختمان رز»  به نویسندگی علی صادقی‌زاده،رتبۀ دوم:نمایشنامۀ نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو و رتبۀ سوم:نمایشنامۀ «شیفته» به نویسندگی محسن مجیدی. هیات داوران مراتب تقدیر خود را از نمایشنامۀ «دنیای زیبا» به ابراهیم لشکری تقدیم می‌کند.

کارگردانی:رتبۀ اول کارگردانی:کارگردان نمایش «تاکسیدرمی» به کارگردانی مهدی حشمتی،رتبۀ دوم:کارگردان نمایش «ساختمان رز» به کارگردانی علی صادقی‌زاده،رتبۀ سوم کارگردانی مشترکا:کارگردانان نمایش‌های «دنیای زیبا» و «شیفته»؛ ابراهیم لشکری و پدرام شیخ‌مظفری.

بازیگری زن:رتبۀ اول :بازیگر زن نمایش «ساختمان رز» زهرا مهرابی  و نمایش «دنیای زیبا» ،آزاده اسماعیلی،رتبۀ دوم مشترکا:بازیگران زن نمایش «ساختمان رز» بهناز نمازیان و آرزو جعفری،رتبۀ سوم:بازیگر زن نمایش تاکسیدرمی سحر علیخانی.

بازیگری مرد:رتبۀ اول مشترکا:بازیگر نمایش «تاکسیدرمی» مهدی حشمتی و نمایش «تاکسیدرمی» بهزاد تاج‌الدینی،رتبۀ دوم مشترکا:بازیگران نمایش «تاکسیدرمی» منصور محمدحسنی و  رضا ایرانمنش،رتبۀ سوم مشترکا:بازیگران نمایش «ساختمان رز» علی صادقی‌زاده و  سجاد خان‌بابا.

در ادامۀ مراسم،ستاد جشنواره از پیشکسوت تئاتر استان،مهدی ثانی و پیشکسوت حاضر در جشنواره محمدحسین خاکسارپور و دو همراه جامعۀ تئاتر،زهره امینی‌زاده (مسئول درگاه تئاتر کرمان در سایت ایران‌تئاتر) و مهدی جعفری (عکاس و گرافیست) و بازیگران خردسال نمایش «ساختمان رز» اسرا قوام‌آبادی و محمدامین صادقی‌زاده تجلیل به عمل آورد.

همچنین انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان از رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی،مجتبی اسدی،معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان سرهنگ امین غفوری و مدیرعامل خیریه نیکوکاری رعد،مهدی لشکری بهخاطر ایفای نقش موثر در توسعۀ تئاتر استان با اهدای لوح زرین و تندیس جشنواره تقدیر کرد.




سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر کرمان پایان یافت

منبع:خبر کرمان
?

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر کرمان پایان یافت

:اخبار استان کرمانفرهنگ