سیاست ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نیست/ابتلای ۸ نفر به تب کریمه کنگو در استان کرمان

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید چند روزی است که تمام استان های کشور از جمله کرمان، شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بخش بستری و سرپایی است. دکتر سعید صحبتی در گفت‌وگو با فت فتو با بیان اینکه چند روزی است که تمام استان های کشور از جمله کرمان، شاهد […]

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید چند روزی است که تمام استان های کشور از جمله کرمان، شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بخش بستری و سرپایی است.

دکتر سعید صحبتی در گفت‌وگو با فت فتو با بیان اینکه چند روزی است که تمام استان های کشور از جمله کرمان، شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بخش بستری و سرپایی است اظهار کرد: در هفته‌ گذشته ۱۵۰ مورد بستری ناشی از ابتلا یا موارد مشکوک به کووید ۱۹ در سطح استان داشتیم که نسبت به هفته قبل‌تر ۶۲ درصد افزایش موارد گزارش شده است.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان علت عمده موج جدید بیماری، سویه اُمیکرون است اما زیر سویه‌های جدید BA.۴ و BA.۵ نیز عامل ایجاد این سویه هستند و غالب موارد را تشکیل می دهند.

او اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرستان جیرفت و منوجان در استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی و چهار شهرستان کوهبنان، زرند، رابر و عنبرآباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد این در حالی است که مدت‌ها بود که در کشور و استان کرمان رنگ قرمز و نارنجی کرونایی وجود نداشت. 

صحبتی پیش بینی کرد: تا چند هفته آینده این وضعیت ادامه داشته باشد تا بتوانیم این موج این بیماری را نیز پشت سر بگذاریم. 

به اعتقاد مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تکمیل واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک از اقدامات لازم برای پشت سر گذاشتن موج جدید این بیماری با فوتی‌ها و بستری‌های کمتری و طول موج پایین تر خواهد شد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همه افراد بالای ۱۹ سال و افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، دوز جدید واکسن خود را دریافت کنند. 

او درباره اعمال محدویت های جدید در شهرهای قرمز و نارنجی نیز به فت فتو گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نبوده ضمن آنکه اعمال محدودیت‌ها نیز مانند قبل نیست و دورکاری برای کارمندان وجود ندارد و کارمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود را از ابتلا مصون دارند. 

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امسال شاهد افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو هستیم به طوری که براساس آخرین آمار ابتلای ۳۸ نفر در کشور و دو نفر فوتی تا ابتدای هفته گزارش شده که ۸ مورد مبتلایان مربوط به استان کرمان است و خوشبختانه فوتی ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان نداشته ایم.

او می‌افزاید: در هر پنج دانشگاه علوم پزشکی استان مورد ابتلا به تب کریمه کنگو گزارش شده است.

به گزارش فت فتو، در حال حاضر و بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع جانباختگان بیماری کرونا در استان ۵۶۶۶ نفر بوده و تاکنون ۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۷۷ نفر دوز اول، ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۷۵۲ نفر دوز دوم و ۸۸۹ هزار و ۹۹۸ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند

انتهای پیام




سیاست ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نیست/ابتلای ۸ نفر به تب کریمه کنگو در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? سیاست ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نیست/ابتلای ۸ نفر به تب کریمه کنگو در استان کرمان