سیاست اداره جامعه باید تابع اخلاق و دین باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برای اینکه دین بخواهد زندگی اجتماعی مردم را مدیریت کند، نیاز به حاکمیت و وجود حکومت است که این هم در سیره و سنت نبی مکرم و هم در عمل ایشان کامل پیدا است. به گزارش فت فتو از کرمان؛ حجت‌الاسلام والسملمین حسن علیدادی‌سلیمانی در […]


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برای اینکه دین بخواهد زندگی اجتماعی مردم را مدیریت کند، نیاز به حاکمیت و وجود حکومت است که این هم در سیره و سنت نبی مکرم و هم در عمل ایشان کامل پیدا است.

به گزارش فت فتو از کرمان؛ حجت‌الاسلام والسملمین حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تسلیت رحلت عالم سالک، مجاهد، فیلسوف، فقیه و عالم برجسته، صاحب فنون متعدد علمی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی اظهار کرد: در تاریخ انقلاب دو حرکت هر کدام فصلی قابل توجه از تاریخ را به خود اختصاص می‌دهد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: این دو حرکت یکی انتقال امام (ره) از ترکیه به عراق و اتفاقاتی که به‌دنبال آن رقم خورد و دیگری هجرت امام از عراق به پاریس است که حرکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را سریع‌تر کرد.

وی افزود: پیامبر (ص) سه مأموریت بزرگ و مهم را به‌خوبی انجام داد که اولین مأموریت نبی مکرم اسلام؛ رسالت و ختم رُسُل و به‌دنبال آن راه‌انداختن و به جریان انداختن مأموریت امامت بود که رسات و امامت هر دو در جایگاه رهبری جامعه اسلامی و هدایت انسان و این که آدمی را به سعادت برسانند، بدیل ندارند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مأموریت دوم این بود که نشان داد دین فقط متولی زندگی شخصی افراد نیست؛ بلکه زندگی اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد و برای اینکه دین بخواهد زندگی اجتماعی مردم را مدیریت کند، نیاز به حاکمیت و وجود حکومت است که این هم در سیره و سنت نبی مکرم و هم در عمل ایشان کامل پیدا است.

وی خاطرنشان کرد: سوم اینکه پیامبر (ص) نشان داد سیاست اداره جامعه باید تابع اخلاق و دین باشد و مدیریت و حکومت و سیاست به هر قیمتی نه؛ بلکه در چهارچوب دین و اخلاق باشد؛ بنابراین برای اینکه این رسالت‌ها و مأموریت را به بهترین وجه ممکن انجام دهد باید جامعه را در شرایط بسیار سخت جنگ‌ها و خونریزی‌ها، غفلت مردم و دوران فترت وحی تربیت می‌کرد.

سبک زندگی ائمه باید در زندگی پیاده شود

 حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان با تسلیت درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی اظهار داشت: ایشان انسانی فرهیخته بود که در کنار تمام علوم، وارسته و باتقوا بود؛ عالمی که جامعیت و بصیرت  داشت، همواره ولایت‌مدار بود؛ به‌گونه‌ای که مطالب و نوشته های بسیار ارزشمندی در مورد ولی امر مسلمین جهان دارند.

امام جمعه کوهبنان با گرامیداشت مناسبت‌های هفته؛ روز نیروی انتظامی، روز روستا و عشایر، روز دامپزشکی، روز همبستگی با کودکان فلسطین را یادآور شد.

وی از حضور گسترده مردم کوهبنان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تشکر کرد و متذکر شد:اخلاق نبی مکرم اسلام (ص)، حلم امام حسن مجتبی(ع)  و سبک زندگی امام رضا (ع) را همواره در زندگی مورد توجه داشته باشیم.

شهید نوجوان علی لندی شناخت تکلیف و عمل به موقع را نشان داد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان بیان داشت: آیت‌الله حسن‌زاده آملی بیش از نیم قرن با غواصی در بحر معارف ناب، گوهرهای کمیابی را صید و انفاق کرد و یکی از جلوه‌های وجود بابرکت ایشان ولایت‌ورزی ایشان بود و مواضع انقلابی و همراهی ایشان با نهضت امام خمینی(ره) بیان‌گر آن است که این مرد بزرگ در مسیر انقلاب چه خدماتی را ارائه کردند.

وی به شهادت علی لندی اشاره کرد و تصریح کرد: کار او شبیه بسیجیان دفاع مقدس بود که با کمال شجاعت وارد آتش شد و جان دو نفر را نجات داد. او حسین فهمیده زمان ماست و هر دو در زمان خویش این نکته را متذکر شدند که مرد بودن به سن و سال نیست؛ بلکه به شناخت تکلیف و عمل به موقع است.

عسکری ادامه داد: علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای به همگان ثابت کرد ایران اسلامی هنوز گوهرهایی در خویش دارد که در هنگام وظیفه سر از پا نشناخته و به انجام وظیفه خویش خدمت می‌گذارند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب





سیاست اداره جامعه باید تابع اخلاق و دین باشد

منبع:فــارس
? سیاست اداره جامعه باید تابع اخلاق و دین باشد