سکوت در مقابل کابل دزدها در کرمان/ ضایعاتی ها ساماندهی نشدند

کرمان – سرقت کابل های برق و مخابرات در کرمان در حالی ادامه دارد که دستگاه های مربوطه هیچ اقدامی برای ساماندهی ۷۰۰ ضایعاتی غیرمجاز در کرمان نکرده اند. فت فتو – گروه استان‌ها: بعد از افزایش سرقت کابل‌های برق و خاموشی‌های محله‌های شهر کرمان طی هفته‌های اخیر، فت فتو گزارشی تحت عنوان «افزایش سرقت […]

کرمان – سرقت کابل های برق و مخابرات در کرمان در حالی ادامه دارد که دستگاه های مربوطه هیچ اقدامی برای ساماندهی ۷۰۰ ضایعاتی غیرمجاز در کرمان نکرده اند.

فت فتو – گروه استان‌ها: بعد از افزایش سرقت کابل‌های برق و خاموشی‌های محله‌های شهر کرمان طی هفته‌های اخیر، فت فتو گزارشی تحت عنوان «افزایش سرقت کابل‌های برق و تلفن در کرمان / دزدی در روز روشن» منتشر کرد که در آن مردم از مسئولان مطالبه کردند که هر چه زودتر مشکل سرقت کابل‌های برق و مخابرات در کرمان رفع شود اما در عمل هنوز هیچ اقدامی برای پیشگیری از این مشکل در کرمان انجام نشده است.

چرا ۷۰۰ ضایعاتی غیر مجاز هنوز فعالند؟

طبق آمار نیروی انتظامی افزایش سرقت کابل در کرمان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه یافته است و به دلیل وجود کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز در شهر کرمان روند سرقت به خصوص در خیابان‌های اطراف این کارگاه‌ها افزایش یافته است.

این کارگاه‌ها که بدون هیچ مجوزی در شهر کرمان در حال فعالیت هستند در کنار نگرانی‌های بهداشتی موجب تجمع افراد مختلف در این مراکز غیر مجاز شده و در نهایت سرقت کابل را افزایش داده است.

سکوت در مقابل کابل دزدها در <a href=کرمان/ ضایعاتی های ساماندهی نشدند” height=”400″ src=”https://media.mehrnews.com/d/2017/12/20/4/2668151.jpg” width=”600″>

نکته قابل توجه اینکه در کنار دستگاه‌های متولی ساماندهی مراکز ضایعاتی، چند روز بعد از ابراز نگرانی مردم در خصوص وضعیت بهداشتی این ضایعاتی‌ها، دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم هیچ عکس العملی نشان نداده است.

سرقت کابل رتبه نخست سرقت را دارد

از سوی دیگر هیچ اقدامی هم برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز نیز در کرمان انجام نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان نسبت به افزایش سرقت کابل برق و مخابرات در کرمان هشدار داد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان صبح دوشنبه در نشست مقابله با سرقت تجهیزات مخابراتی در کرمان گفت: سرقت تجهیزات و کابل برق و مخابرات در کرمان در رتبه اول سرقت در کرمان قرار گرفته و دستگاه‌های مرتبط باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

سید مهدی قویدل عنوان کرد: بر اساس سیمای جرایم بزه سرقت در استان کرمان در بین ۱۰ اتهام اول رتبه نخست را دارد و سرقت تجهیزات برق و مخابرات نیز در بین سرقت‌ها در صدر قرار دارد که قابل تأمل است و باید در این زمینه تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان اتخاذ شود.

قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اظهار داشت: به منظور بالا بردن سرعت رسیدگی و برخورد با سارقان تجهیزات مخابراتی در دادسرای کرمان شعبه ویژه رسیدگی به این جرایم تشکیل شده است این اقدام مهم که با مساعدت دادستان عمومی و انقلاب کرمان انجام شده است می‌تواند در کاهش جرایم در این حوزه مؤثر باشد.

این مقام قضائی تاکید کرد: عدم مراقبت از زیرساخت‌ها به ویژه تأسیسات مخابراتی باعث افزایش نارضایتی در جامعه و به خطر افتادن امنیت مردم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ویژه زیر ساخت‌های برق و مخابرات افزود: ضرورت دارد اداره مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه با انجام اقدامات خود حفاظتی و بازدارنده از این تأسیسات در برابر سرقت و تخریب با پیش بینی به موقع پیشگیری کنند.

قویدل بیان کرد: تاکنون در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات و سیم برق جلسات متعددی با شرکت برق و دستگاه‌های مربوطه و ضابطین داشته‌ایم و مشکلات و معضلات احصا شده است و با تقسیم کار بین دستگاه‌ها اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از سرقت سیم برق انجام شده است انتظار داریم در حوزه پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی نیز اداره کل مخابرات و سایر دستگاه‌های ارتباطی همکاری لازم را انجام دهند.

باید در مقابل بیت المال حساس باشیم

این مقام قضائی با اشاره به مصوبات کارگروه برای جلوگیری از سرقت افزود: با توجه به گزارش‌ها متأسفانه این مصوبات به صورت مطلوب اجرایی نشده است لذا مسئولین متولی باید در خصوص اجرای این مصوبات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان در پایان با تاکید بر مشارکت مردم در محافظت از تجهیزات مخابراتی خاطر نشان کرد: همه ما در قبال اجتماع و اموال بیت المال مسئولیت داریم لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم در صورت هرگونه مشاهده آسیب رسانی به تأسیسات مخابرات، بلافاصله به نیروی انتظامی یا نزدیک‌ترین مراکز مخابرات مراتب را اطلاع دهند تا با درایت و همکاری پرسنل مخابرات و تعامل با نیروی انتظامی و ارسال گزارشات به دادستانی با سارقین و تخریب کنندگان زیر ساخت‌ها به ویژه تجهیزات برقی و ارتباطی و مخابراتی به صورت قاطع و قانونی برخورد شود.

هشدار در خصوص مافیای پسماند

معاون دادستان کرمان نیز با اشاره به وجود ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان گفت: ۷۰۰ مورد از این کارگاه‌ها غیر مجاز هستند و نسبت به مافیای پشت پسماند کرمان هشدار داد.

محمد ضیا الدینی خواستار پیگیری دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی این کارگاه‌ها شد و بیان کرد: رصد کامل در خصوص فعالیت این کارگاه‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم این مشکل در زمانی کوتاه رفع شود.

با وجود هشدارهای مکرر در خصوص سرقت کابل‌ها و وجود کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در همه شهرها کارگاه‌های مجاز ضایعاتی در خارج از شهر فعالیت دارند و اینکه این کارگاه‌ها در شهر قرار دارند و مجوز فعالیت هم ندارند و در آنها اتباع غیر مجاز فعال هستند قابل قبول نیست.

هفته گذشته چندین مرتبه کابل برق محله ما سرقت شد

صدیقه صالحی عنوان کرد: هفته گذشته چندین مرتبه کابل برق محله ما سرقت شد و حدود ۴ ساعت طول کشید که مشکل رفع شد، وقتی با سامانه شرکت برق تماس می‌گیرد کاملاً متوجه می‌شوید یک ترافیک کاری در خصوص وصل کردن برق به دلیل سرقت کابل وجود دارد.

وی افزود: عجیب است که چطور می‌توانند کابل‌های برق در این ارتفاع را قطع کنند و صدمه هم نبینند اما هر از چند گاهی یکی از محله‌های شهر خاموش می‌شود و هزینه زیادی باید برای جایگزینی کابل‌های برق از بیت المال پرداخت شود.

جیب است که چطور می‌توانند کابل‌های برق در این ارتفاع را قطع کنند و صدمه هم نبینند اما هر از چند گاهی یکی از محله‌های شهر خاموش می‌شود و هزینه زیادی باید برای جایگزینی کابل‌های برق از بیت المال پرداخت شود

وی گفت: باید ریشه این مشکل شناسایی و خشک شود تا دیگر شاهد سرقت نباشیم این قابل قبول نیست که عده‌ای سارق به سادگی کابل‌های برق و مخابرات را قطع کنند و برای سرقت چند متر سیم و کابل یک محله را با مشکل مواجه کنند.

سمانه نظری دیگر شهروند کرمانی از سرقت سیم مخابرات خبر داد و گفت: حدود ۵ روز اینترنت و تلفن چندین خانه و مغازه قطع بود و مردم با مشکل مواجه بودند و نکته این بود که مخابرات به دلیل تعدد سرقت‌ها برای جایگزین کردن سیم‌های مخابرات با مشکل مواجه بود و ترافیک بالایی بود به طوری که هر زمان مراجعه می‌کردیم چندین نفر با همین مشکل در حال پیگیری بودند.

وی گفت: در نهایت بعد از پیگیری‌های مستمر مشکل رفع شد اما چند روز بعد کابل برق سرقت شد و از ساعت ۱۳ تا ۱۷ برق قطع شد.

مشکلات مردم در حالی ادامه دارد که مطالبه جدی مردم کرمان از دستگاه‌های مرتبط حل ریشه‌ای این مشکل است که به نظر می‌رسد مهمترین اقدام اولیه باید ساماندهی مراکز ضایعات و فعالیت مراکز مجاز در خارج از محدوده شهری باشد.

کد خبر ۵۶۴۷۲۶۰




سکوت در مقابل کابل دزدها در کرمان/ ضایعاتی ها ساماندهی نشدند

منبع: مــهر
? سکوت در مقابل کابل دزدها در کرمان/ ضایعاتی ها ساماندهی نشدند