سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جاذبه مغناطیسی داشت/ شیعه واقعی که در دفاع از حرم آل الله جان را بر کف دست گذاشت

حسین معروفی گفت:  اثرات مبانی فرهنگی را باید تلفیق کنیم و حوزه ملی را نباید نادیده بگیریم احترام خلق به حاج قاسم از جاذبه مغناطیسی او نشأت گرفته است همانگونه که منش حاج قاسم از جاذبه امام علی علیه السلام نشات داشته است، به گزارش” فت فتو ” سردار حسین معروفی در آیین کلنگ زنی […]

حسین معروفی گفت:  اثرات مبانی فرهنگی را باید تلفیق کنیم و حوزه ملی را نباید نادیده بگیریم احترام خلق به حاج قاسم از جاذبه مغناطیسی او نشأت گرفته است همانگونه که منش حاج قاسم از جاذبه امام علی علیه السلام نشات داشته است،

به گزارش” فت فتو ” سردار حسین معروفی در آیین کلنگ زنی مرکز همایش های  آفرینش بسیج  گفت: جماعت هنرمند باید تولید کننده و جریان ساز باشد، باید پدیده‌ای را ایجاد کند که در آن سه عنصرشناخت، مهارت و تفکر هویدا باشد تا تولید شکل بگیرد، شناخت و آگاهی ما است که باعث می‌شود نسبت به مسائل دید بهتری پیدا کنیم .

وی ادامه داد: اگر کسی نسبت به هنر آگاهی نداشته باشد و عدم شناخت داشته باشد در جامعه ایرانی اسلامی ما این نقص است گاهی یک کلیپ یک دقیقه ای از یک کتاب صد صفحه ای ساخته می شود گرچه دریک مقطع پیام را ارسال می کند اما این پیام زودگذر و زودبازده است و تاثیر ماندگار ندارد، هدف ساخت  آنی است.

معروفی تاکید کرد: این نوع کلیپ ها گرچه احساسات را جریحه دار می کند اما این احساسات به اعتقاد کامل نرسیده و زودگذر است جوان امروز جوانی است که نمی‌خواهد کتاب بخواند و نسبت به کتاب خواندن ترغیب ندارد لذا تولیدات آن ای را که زود بازده هستند می بیند و می پسند اما اثر عمیق دروی  نمی‌گذارد.

وی عنوان کرد:  نماد همگرایی و هم‌افزایی جریان مقاومت است و این جریان نگاه فردیست که هنرمندان و متولیان حوزه هنر و فرهنگی و مرکز آفرینش ها در انتقال پیام آن را شکل می‌دهد اما وقتی کف خیابان و افراد جامعه واگرا شوند این نوع پیام مقطعی و زودگذر بی فایده است.

حسین معروفی ادامه داد:  اثرات مبانی فرهنگی را باید تلفیق کنیم و حوزه ملی را نباید نادیده بگیریم احترام خلق به حاج قاسم از جاذبه مغناطیسی او نشأت گرفته است همانگونه که منش حاج قاسم از جاذبه امام علی علیه السلام نشات داشته است، قشری به عنوان قشر خاکستری نداریم این قشر که در جامعه بعضاً مشکلات ظاهری زیادی دارند اما با ارادت قلبی حاج قاسم احترام می گذارند .

وی تاکید کرد: دلیل اینکه به ما و رنگ سبز لباس ما  اهمیت می دهند، دلیلش میزان امنیتی است که سپاه برایشان آورده است و در این رنگ صلح و دوستی می‌بینند: بنابر این  نباید این قشر را خاکستری دانست در موزه کرمان آثار۶۵۰۰ شهید نگهداری می شود و به زودی  دو تالار را در این موزه به نام حاج قاسم نامگذاری و افتتاح خواهیم کرد .

معروفی افزود: احساس آرامش گرفتن باید در موزه دفاع مقدس شکل بگیرد مسئولین هنر باید اثر هنرمندانه را به صورتی زیبا به مردم جامعه القا و پیام آن را به آنان بگویند بنابراین  چیزی را احیا کنید که آورده‌ای برای مردم داشته باشد تا اثرش را بسیار کند جریان ایجاد کند و مصونیت زا باشد .

وی عنوان کرد:  تولیدات رسانه ای  را در هفته مقاومت داریم گرچه این کافی نیست اما اگر هر پایگاه بتواند صد تولید را با فکر خودش و با منش خودش بسازد این کمک، کمک بزرگ فرهنگی برای مردم است.

سردار معروفی با بیان اینکه پدر و مادر در ناموس پرستی بسیار حساس آن مخصوصاً اگر دختر باشد که پدر جانش را برای او خواهد داد ؛ گفت: در طول جنگ نابرابر همه دنیا بر علیه ما هشت سال جنگیدند و ۱۸۸ هزار جوان را تکه تکه کردند اما ناموس ما حفظ شد دامان ناموس ایران پاک ماند .

وی با اشاره به حضور ایران در جبهه مقاومت سوریه گفت: حاج قاسم ذوب شده بود در منش حضرت علی و او نشان داد که شیعه امیرالمومنین یعنی چه ؛ دشمن کافر و کم اندیش همه چیز را وارونه نشان می دهد همان دشمنی که قصد کرد به حرم ناموس اهل بیت امیرالمومنین تجاوز کند و گویی امیرالمومنین منتظر بود تا ببیند که ما که شیعی هستیم چه خواهیم کرد.

سردار معروفی تاکید کرد: حاج قاسم کاری کرد که نه تنها دشمنان دستشان به آن دامان پاک نرسید بلکه کیلومترها عقب تر از آن مکان مقدس به زانو درآمد،  این حاج قاسم است که منش ناموس پرستی را دروجودیت  مسلمانیت و شیعه پرستی به همه جهانیان گوشزد کرد درحالیکه اولین مراقبت ها از ناموس در گودال قتلگاه اتفاق افتاد و آنجا که امام حسین علیه السلام در لحظه آخر حتی اجازه نداد که دشمن به سنگر ناموس آل الله وارد شود.

وی در پایان با بیان اینکه امام حسین در گودال قتلگاه فریاد زد ای آل سفیان اگر دین ندارید آزاده باشید، حاطر نشان کرد: امام حسین در اهرین لحظات بیان کرد که تا زنده ام اجازه نخواهم داد که به سمت آل الله حرکت کنید بنابراین باید ناموس پرستی را آموزش دهیم که در دفاع مقدس برای ما دفاع از ناموس افتخاری است که در کل دوران سر خود را بالا نگه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ط۱
 




سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جاذبه مغناطیسی داشت/ شیعه واقعی که در دفاع از حرم آل الله جان را بر کف دست گذاشت

منبع:آرمـان
? سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جاذبه مغناطیسی داشت/ شیعه واقعی که در دفاع از حرم آل الله جان را بر کف دست گذاشت