سپاه ثارالله؛ شاه‌کلید مشکل‌گشای کرمان و کرمانی‌ها

هرجا کار روی زمین مانده‌ای باشد این سپاه ثارالله است که وارد گود می‌شود و بی‌ سر و صدا و خیلی شُسته و رفته گره از کار کرمان و کرمانی‌ها باز می‌کند. نذیر کرمان _ کرمان؛ مهسا حقانیت: ساعت گوشی‌ام را نگاه می‌کنم، ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد و ۲ اردیبهشت را نشان می‌دهد، دوم […]


هرجا کار روی زمین مانده‌ای باشد این سپاه ثارالله است که وارد گود می‌شود و بی‌ سر و صدا و خیلی شُسته و رفته گره از کار کرمان و کرمانی‌ها باز می‌کند.

نذیر کرمان _ کرمان؛ مهسا حقانیت: ساعت گوشی‌ام را نگاه می‌کنم، ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد و ۲ اردیبهشت را نشان می‌دهد، دوم اردیبهشت یعنی امروز سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

خدمات سپاه ثارالله استان کرمان آنقدر زیاد و گسترده است که به‌راحتی نمی‌توانم درباره همه آنها بنویسم اما به قول قدیمی ها ” آب دریا را گر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید”.

 ۸ ماه از حضور سردار محمدعلی نظری به‌عنوان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می‌گذرد، فرمانده جوان ما از آن مدیرهای پشت میزنشین‌نیست، تمام تاب و توانش را گذاشته تا هرجا کاری بر زمین مانده همراه با بر و بچه‌های ثاراللهی بروند وسط میدان و باری از دوش مردم بردارند.

هرچند نمی‌توانم چشمم را بر عملکرد امنیتی و اطلاعاتی سپاه ثارالله کرمان ببندم و به همه عزیزان فعال در این حوزه‌ها خداقوت و دستمریزاد می‌گویم، اما در این مطلب می‌خواهم مروری داشته باشم بر بخشی از  فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی سبزپوشان سپاه کرمان.

آبرسانی به لب‌های تشنه کرمان

کرمان ما تشنه است، سال‌ها خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب موجب شده بسیاری از روستاهای کرمان از نعمت آب بی‌بهره باشند، بنابراین اصلاح شبکه آبرسانی در ۸۰۰ روستای استان کرمان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سپاه ثارالله انجام می‌شود تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

پدرانه‌ای برای نوعروسان

نوعروسان محروم کرمانی شاید بیش از دیگران طعم‌ پدرانه‌های سپاه ثارالله را چشیده‌اند، سپاه ثارالله به مناسبت‌های مختلف جهیزیه‌هایی را برای دختران خانواده‌های محروم و آبرومند تهیه می‌کند، نمونه‌اش تهیه و توزیع یک هزار و ۵۴۰ سری جهیزیه در سالروز میلاد خانم فاطمه زهرا( س) و همچنین برگزاری جشن عروسی ۵۰۹ زوج کرمانی.

آمادگی سپاه ثارالله برای کمک به صاحبخانه شدن کرمانی‌ها

اما روزی که سردار نظری کلنگ پروژه مجتمع مسکونی ۱۷۴ واحد یاس (شهید هاشمی) ویژه کارکنان سپاه استان را به زمین زد اظهار  داشت: چنانچه زمین در اختیار قرار گیرد، سپاه ثارالله برای ساخت منازل سایر نیروهای نظامی و انتظامی و مردم استان کرمان نیز آمادگی دارد.

این در حالی‌ست که سپاه ثارالله تاکنون در زمینه ساخت مسکن برای محرومان پیشگام بوده است و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان را در دست ساخت دارد.ساخت مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی، مدرسه، خانه عالم، سالن ورزشی، حسینیه و مسجد را هم باید به فعالیت‌های عمرانی سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد.

اشتغال برای جوانان

کارآفرینی و اشتغالزایی از دیگر اولویت‌های سپاه ثارالله استان کرمان است، تاکنون برای افراد زیادی در بخش مشاغل خانگی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، دامداری سبک و سنگین ایجاد شغل شده است.

چتر سپاه بر سر گروه‌های جهادی

نمی‌توان از خدمات سپاه ثارالله سخن‌ گفت اما اشاره‌ای به گروه‌های جهادی نکرد، گروه‌های مردمی که زیرنظر سپاه ثارالله در جای‌جای استان کرمان پای کار هستند و از تامین نان و آب مردم بگیر تا ساخت و سازها تلاش می‌کنند.

پایان‌ پیام/۸۰۰۱۹/ب





سپاه ثارالله؛ شاه‌کلید مشکل‌گشای کرمان و کرمانی‌ها

منبع: فــارس
? سپاه ثارالله؛ شاه‌کلید مشکل‌گشای کرمان و کرمانی‌ها