سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود

فت فتو/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه برگزار می شود.  حسین اسحاقی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان را تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه دانست و اظهارداشت: همچنین شناسایی و […]

فت فتو/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه برگزار می شود. 

حسین اسحاقی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان را تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه دانست و اظهارداشت: همچنین شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی، توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت، هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی و … از دیگر اهداف برگزاری این مهم می باشد.
وی تصریح کرد: همچنین هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان به منظور شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعدادهای بالفعل در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
اسحاقی خاطرنشان کرد: خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل البیت علیهم السلام در قالب هنر، هدفی است که هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان آن را دنبال می کند و همه ساله میعادی برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.
وی با بیان اینکه گستره اجرای سومین دوره از هفته قرآن و عترت در هفت شهرستان جنوب کرمان است، گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت در بخش های جشنواره ای، مسابقات، نمایشگاهی و محافل و کارگاه ها از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه مصادف با عید مبعث شعبانیه در شهر های جنوبی استان برگزار می‌شود.
اسحاقی بیان کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت با حضوراساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه های هفته قرآن و عترت است.
وی با بیان اینکه در راستای سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردها، محصولات و آثار ارسالی به بخش جشنواره و دیگر محصولات مرتبط قرآنی برگزار می‌شود، گفت: اکران فیلم های قرآنی و دینی در سینما ها، مدارس و مراکز عمومی، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآن و عترت، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت، برگزاری آئین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان، اساتید و هنرمندان قرآنی اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته است.
اسحاقی افزود: همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رسانه‌ای در بخش ها و عناوین کتابخوانی، آثار رسانه‌ای (مکتوب و مجازی)، شعر و داستان، بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بخش مقاله و کتاب مرتبط با قرآن و عترت (مقالاتی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی)، بخش نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن‌ها) علوم و معارف قرآنی، بخش نغمات و سرودهای آیینی، فضاسازی شهری رسانه‌ای، تبلیغات رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده  است.
وی ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جنوب کرمان برای شرکت در برنامه های سومین هفته قرآن و عترت، بیان کرد: تاکنون ستاد برگزاری این هفته با کمیته های تخصصی تشکیل شده و از پوستر فراخوان آن نیز رونمایی شده است
گفتنی است، مهلت دریافت آثار و برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ۱ تا ۲۰ بهمن ماه می باشد.

انتهای پیام




سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار می‌شود