سه واحد توزیع مواد غذایی در رفسنجان پلمب شد

کرمان – فت فتو – مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی هفته اخیر در ۷۰۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف، معدوم سازی و سه واحد نیز مورد پلمب […]

کرمان – فت فتو – مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی هفته اخیر در ۷۰۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف، معدوم سازی و سه واحد نیز مورد پلمب شد.

مجید رنجبر کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: اجرای طرح “بسیج سلامت نوروزی با اولویت بیماری کرونا ” از ۲۵ اسفند امسال آغاز شده و در این طرح ۱۰ اکیپ شامل ۱۶ بازرس و چهار کارشناس ناظر کار بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این راستا سه واحد صنفی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی رفسنجان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل و پلمب شد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید براهمیت نگهداری صحیح مواد غذایی و رعایت زنجیره سرد و گرم اظهار داشت: کارشناسان با استفاده از دماسنج؛ دمای یخچال، فریزر و سردخانه های نگهداری مواد غذایی و همچنین دمای پخت انواع غذاها را کنترل کرده و در مواردی که مغایر با استاندارد های لازم باشد، اخطار و یا تعطیلی و پلمب برای رفع نقص بهداشتی موجود صادر می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد از اماکن عمومی رفسنجان شامل پارک ها، پمپ بنزین، شهربازی، مساجد و حسینیه ها بازدید شده که تخلفی مشاهده نشده است.رنجبرکاظمی با بیان اینکه ۱۳۰ مکان بین راهی و رستوران در رفسنجان و انار وجود دارد اظهار داشت: به طور مرتب از این واحدها بازدید به عمل می آید.

رنجبر کاظمی با اشاره به بازدید همه روزه از مدارس و مکان های اسکان در ایام نوروز افزود: با ستاد اسکان آموزش و پرورش نیز هماهنگ شده و مدارس که بیش از ۱۰ مورد در نوروز پذیرای مهمانان نوروزی هستند، مورد بازدید قرار می گیرند و انجام ضدعفونی، تهویه مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی را به آن ها تذکر می دهیم.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح از پایانه مسافربری رفسنجان هم بازدید و نیز ۲۰۰ مورد کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی از آب هم انجام شد تا آب لوله کشی سطح شهر و روستاها سالم به دست مردم برسد خوشبختانه آب مشکل خاصی نداشت.وی ادامه داد: طرح “بسیج سلامت نوروزی با اولویت بیماری کووید۱۹ ” تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




سه واحد توزیع مواد غذایی در رفسنجان پلمب شد

منبع: ایرنـا
? سه واحد توزیع مواد غذایی در رفسنجان پلمب شد