سه‌شنبه‌های تکریم در کرمان| وزیر ارشاد: کار ویژه‌ای برای شهید سلیمانی دنبال می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در مجلس به نمایندگان استان کرمان قول داده‌ام برای شهید سلیمانی در وزارت ارشاد برنامه ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم و این قول به‌زودی محقق خواهد شد. به گزارش فت فتو از کرمان، در فاز دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» با حضور آنلاین […]


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در مجلس به نمایندگان استان کرمان قول داده‌ام برای شهید سلیمانی در وزارت ارشاد برنامه ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم و این قول به‌زودی محقق خواهد شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، در فاز دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» با حضور آنلاین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان استان کرمان امروز در گلزار شهدای کرمان تجلیل شد، «شهید صدقی» مسئول آموزش مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و بی‌سیم‌چی حاج‌قاسم در دوران دفاع مقدس بوده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم تجلیل از خانواده شهید جهانگیر صدقی اظهار داشت: مردم استان کرمان از پیشگامان  انقلاب اسلامی قبل و بعد  از انقلاب هستند؛ از جمله مسئله حماسه مسجد جامع کرمان قبل از انقلاب و خباثتی که رژیم پهلوی از خود در به آتش کشیدن این مسجد نشان داد یکی از محورهای اصلی شعارهای انقلاب در سراسر کشور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در طول دوران دفاع مقدس لشکر همیشه پیروز ثارالله استان کرمان حماسه‌ها خلق کردند و حماسه بزرگتری که به نام کرمان و کرمانی‌ها در دفاع از حرم با نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی رقم خورد.

 

ماموریت و تکلیفی به غیر از تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نداریم

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدقی‌ده‌زیاری بیان کرد: همه ما مرهون پدر و مادر شهیدانی هستیم که در مکتب امام (ره) و انقلاب اسلامی ابراهیم‌وار اسماعیل‌هایشان را به مسلخ شهادت رهنمون کردند و این انقلاب بزرگ و میراث گرانقدر حاصل خون‌های شهدا و ایثار پدران و مادران چنین شهدایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایثار و شهادت است و ما هیچ ماموریت و تکلیفی به غیر از تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نداریم.

وی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی و بنیادی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی فرهنگ شهادت است، فرهنگ شهادت به معنی فرهنگ انقلاب، فرهنگ حمایت از آرمان‌ها، مقاومت، استکبارستیزی و … است.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر سینما، تئاتر و …می‌خواهد کار قوی انجام دهد باید به تحکیم راه شهادت و فرهنگ ایثار توجه کنند، هنر انقلابی، هنری‌ست که ایثار و رشادت‌های شهدا را بتواند به تصویر بکشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در مجلس به نمایندگان استان کرمان قول داده‌ام برای شهید سلیمانی در وزارت ارشاد برنامه ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم و این قول به‌زودی محقق خواهد شد.

تکریم ۳۶ هزار و ۷۲۶ مادر شهید در طرح تکریم مادران شهدا

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور در این مراسم اظهار داشت: مردم کرمان به صبر، استقامت و ایستادگی شهره هستند و سردار حاج‌قاسم سلیمانی با شهادتش رنگ و بوی تازه‌ای به کرمان داد.

ارزانی تصریح کرد: طرح سه شنبه‌های تکریم، طرحی که در فصل دوم خود به‌طور ویژه به تکریم مادران شهدا (شکوه مادری) می‌پردازد؛ به‌دلیل اینکه نقش زنان و مادران در جامعه اسلامی یک نقش بسیار ویژه است.

رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور عنوان کرد: ۳۶ هزار و ۷۲۶ شهید در مدت طرح تکریم شهدا توسط ستاد کانون‌های مساجد تکریم شده‌اند.

 

ارسال ۵۰ برنامه برای ستاد مکتب شهید سلیمانی در استان

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: در سه‌شنبه‌های تکریم از خانواده شهدا در سطح استان کرمان، ۷۰۰ برنامه تاکنون برگزار شده است و مرحله دوم سه‌شنبه‌های تکریم مادران شهدا به عنوان شکوه مادری است زیرا مادران مصادیق واقعی واقعی سبک زندگی ایرانی و اسلامی هستند.

وی گفت: در راستای تدوین ارزش‌های سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با رویکرد تولیدات، حمایت‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها جمعا در سال گذشته  ۶۸۸ برنامه در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور انجام شده که از این تعداد سه برنامه در گستره بین‌المللی، ۵۸ برنامه در گستره ملی، ۱۴۶ برنامه در گستره استانی، ۴۷۵ برنامه در گستره شهرستانی و ۶ برنامه در گسترده منطقه‌ای و محلی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال کرمان تاکید کرد: در سال جاری ۵۰ برنامه برای ستاد مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان ارسال شده تا در صورت تصویب در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم اجرا شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





سه‌شنبه‌های تکریم در کرمان| وزیر ارشاد: کار ویژه‌ای برای شهید سلیمانی دنبال می‌کنیم

منبع:فــارس
? سه‌شنبه‌های تکریم در کرمان| وزیر ارشاد: کار ویژه‌ای برای شهید سلیمانی دنبال می‌کنیم