سن تزریق واکسن کرونا در کرمان به ۲۲ سال رسید/شهرستان قرمز کرونایی در استان نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان جزء استان‌هایی بوده که ۱۰ سال سن واکسیناسیون نسبت به اکثر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: از شب گذشته افراد ۲۲ ساله استان کرمان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت نوبت گرفته و برای تزریق به محل‌های تجمیعی مراجعه و واکسن دریافت کنند. به […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان جزء استان‌هایی بوده که ۱۰ سال سن واکسیناسیون نسبت به اکثر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: از شب گذشته افراد ۲۲ ساله استان کرمان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت نوبت گرفته و برای تزریق به محل‌های تجمیعی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدصادق بصیری امروز در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در استان کرمان دو شهرستان ریگان و فهرج در وضعیت آبی، ۵ شهرستان ارزوئیه، انار، رابر، فاریاب و کوهبنان در وضعیت زرد،۱۶ شهرستان کرمان، زرند، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، زرند، بردسیر، بافت، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، نرماشیر، عنبرآباد، بم، قلعه‌گنج، شهربابک و راور در وضعیت نارنجی و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تأکید بر واکسینه‌شدن اتباع خارجی تصریح کرد: قرار است همه دانشجویان واکسینه شوند و بعد، بازگشایی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و …صورت می‌گیرد؛ البته هنوز واکسیناسیون کامل نشده و آنچه مسلم است در روزهای ابتدایی مهرماه در استان کرمان دانشگاه‌ها بازگشایی نمی‌شوند و آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری است و مدارس هم به‌صورت غیرحضوری فعال خواهند بود.

وی در زمینه لغو ممنوعیت تردد شبانه بیان داشت: این محدودیت‌ها برداشته نشده و طبق نقشه رنگ‌بندی‌های شهرها  و دستورالعمل هوشمند، محدودیت‌ها در حال اجرا است و تنها در شهرهای آبی ممنوعیت تردد شبانه لغو شده است

بصیری تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، سه استان بوشهر، کرمانشاه و کرمان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف بوده‌اند.

 حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کشور عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری برای اربعین حسینی به ایران داده است، اظهار داشت: از ۶۰ هزار سهمیه  ۳۰ هزار سهمیه آن به موکب‌داران و ۳۰ هزار سهمیه دیگر آن برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ‌وزارت کشور سهمیه عمومی استان کرمان را ۱۰۹۶ نفر اعلام کرد که تاکنون ۳۵۸۷ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۱۳۶ نفر آنها تایید نهایی شدند و از این تعداد ۸۶۴ نفر آنها ثبت‌نام قطعی کرده‌اند؛ اگر تا فردا ۲۲۶ سهمیه باقی مانده تکمیل نشود به سایر استان‌ها واگذار می‌شود.

شمس‌الدینی ابراز داشت: رفتن به کشور عراق تنها ازطریق هوایی انجام می‌شود، اما برگشت از مرزهای زمینی مقدور است و از مردم درخواست داریم به مرزهای زمینی مراجعه کنند، زیرا امکان اعزام آنها وجود ندارد.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمان گفت: سهمیه موکب‌داران استان کرمان ۶۳۳ نفر است که ثبت‌نام و کارهای موکب‌داران از طریق تهران انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: درخواست اختصاص پرواز از استان کرمان به عراق داده‌ایم که هنوز موافقت نشده و اگر موافقت نشود زائران باید از طریق استان‌هایی که این پرواز صورت می‌گیرد، برای سفر به عراق اقدام کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روند نزولی بیماری در استان را شاهد هستیم، اظهار داشت: آمار بیماران نسبت به قبل نصف شده و حداکثر بستری  ما در کل استان حدود ۱۰۰۰ نفر است که حدود ۵۵ درصد تست آنها  مثبت است و بقیه موارد با تشخیص بالینی و پاراکلینیک‌های دیگر تحت مراقبت بیماری کرونا  قرار دارند و روند مرگ و میرهای ما رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: آمار بیماران سرپایی در سطح استان شیب نزولی گرفته و مرگ و میرها رو به کاهش است.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان جزء استان‌هایی بوده که ۱۰ سال سن واکسیناسیون آنها نسبت به اکثر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: از شب گذشته افراد ۲۲ ساله استان کرمان می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت نوبت و برای تزریق به محل‌های تجمیعی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی  عنوان کرد: ما بیش از مراجعه کنندگان و متقاضیان ظرفیت تزریق واکسن داریم و از مردم در خواست داریم هرچه زودتر برای دریافت واکسن اقدام کنند زیرا یکی از راه‌های برون‌رفت از این بیماری و قطع زنجیره، تزریق واکسن است.

رشیدی‌نژاد تاکید کرد: ۵۰ درصد هدف بالای ۱۸ سال استان یک نوبت و ۲۵ درصد دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





سن تزریق واکسن کرونا در کرمان به ۲۲ سال رسید/شهرستان قرمز کرونایی در استان نداریم

منبع:فــارس
? سن تزریق واکسن کرونا در کرمان به ۲۲ سال رسید/شهرستان قرمز کرونایی در استان نداریم