سند راهبردی توسعه گردشگری استان کرمان تدوین و اجرایی می‌شود

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تدوین و اجرایی شدن سند راهبردی توسعه گردشگری این استان در سفر رییس جمهور به کرمان خبر داد. فریدون فعالی امروز شنبه ۱۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: این سند در سطح […]

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تدوین و اجرایی شدن سند راهبردی توسعه گردشگری این استان در سفر رییس جمهور به کرمان خبر داد.

فریدون فعالی امروز شنبه ۱۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: این سند در سطح ملی تدوین شده است و استان کرمان نیز در این راستا توانسته طرح مطالعاتی گردشگری این استان را تهیه کند که برای تدوین و اجرایی شدن آن نیازمند اعتبار بود که خوشبختانه  این اعتبار در سفر ریاست جمهور به کرمان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان به انجام مطالعات مربوط به شناسایی، مستندنگاری و ثبت در حوزه‌های آثار منقول و غیرمنقول، میراث ملموس و ناملموس استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 

او تجهیز و ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان کرمان را از اولویت‌های کاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی برشمرد و گفت: استان کرمان دارای ۷ اثر ثبت جهانی و ۷۸۰ اثر ثبت ملی و همچنین محوطه‌ها و سایت‌های باستان‌شناسی ارزشمندی است که از نظر پایگاه‌های حفاظتی و تجهیزات مرتبط به آنها و همچنین نیروی انسانی در حداقل وضعیت ممکن است.

فعالی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بالای آثار مذکور، نگهداری و حفاظت از آنها الزامات مختلف حفاظتی را می‌طلبد که خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به کرمان ۵۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافت.

انتهای پیام




سند راهبردی توسعه گردشگری استان کرمان تدوین و اجرایی می‌شود

منبع: ایـسنا
? سند راهبردی توسعه گردشگری استان کرمان تدوین و اجرایی می‌شود