سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان تدوین می‌شود

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رفسنجان، تا پایان سال ۱۴۰۳ سند توسعه پایدار این شهرستان بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین می‌شود. سیدمهدی طبیب‌زاده ۱۸ آذر در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار کرد: بزرگترین تعاونی‌های کشور، صنایع […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رفسنجان، تا پایان سال ۱۴۰۳ سند توسعه پایدار این شهرستان بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده ۱۸ آذر در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار کرد: بزرگترین تعاونی‌های کشور، صنایع و نیز بازرگانان و تجار کشور در رفسنجان وجود و حضور دارند لذا باید از این ظرفیت در جهت توسعه و رونق اقتصادی شهرستان استفاده کرد.

وی افزود: بزرگترین ظرفیت در توسعه حوزه‌های کشاورزی، تجاری، صنعت و معدن و گردشگری در رفسنجان است و باید تلاش کرد اتاق بازرگانی این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد و در این اتاق بزرگترین تدابیر لازم و هوشمندانه در راستای رشد و توسعه رفسنجان اندیشیده شود.

طبیب‌زاده عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در رفسنجان، این شهرستان می‌تواند پیشران اقتصادی استان کرمان باشد زیرا همه عوامل توسعه را در خود دارد و نگاه اتاق بازرگانی کرمان به استان نگاه توسعه پایدار است و ما موضوعاتی در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی به پشتوانه اندیشکده‌های آب، انرژی و … مطرح کرده‌ایم.

طبیب‌زاده اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ در سال گذشته به ۱۲ در سال جاری ارتقاء یافته و این امر مایه خوشحالی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، کمبود نیروی ماهر و نبود شبکه ارتباطی را، ضعف استان در گذشته دانست که استان را تهدید می‌کرد و افزود: در حال حاضر این دو نقص برطرف شده و در کرمان به بحث مهارت‌آموزی و توسعه شبکه‌های ارتباطی پرداخته می‌شود.

طبیب‌زاده بیان کرد: ایده‌های فراوان و رو به آینده‌ای برای رفسنجان وجود دارد و نیاز است با کمک مرکز مطالعات و اندیشکده‌ها برنامه توسعه پایدار رفسنجان تهیه شود.

وی گفت: در سال آینده همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان به همت اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و امیدواریم در آن فرصت‌های رفسنجان را معرفی کنیم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین شود.

نماینده اتاق بازرگانی استان کرمان در رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: این اتاق در حوزه آموزشی برای فعالان اقتصادی کارگروه تشکیل می‌دهد.

مجید حجت افزود: اقدامات دیگر اتاق بازرگانی در خصوص فعالان اقتصادی در رفع مشکلات حوزه پیمان‌سپاری ارزی، تامین اجتماعی، دادرسی مالی و گردشگری است.

به گزارش نذیر کرمان، فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به تولید بالای ۶۰ هزار تن محصول پسته امسال در شهرستان، گفت: طی دو ماه اخیر ۷۰۰۰ تن از این محصول صادر شد.

حسین رضایی افزود: بیش‌از ۵۰۰ هزار هکتار باغ پسته در کشور وجود دارد که از این میزان ۸۰ هزار هکتار در رفسنجان است و رفسنجان بیشترین سطح زیرکشت پسته در کشور را داراست و مهد تولید این محصول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۲۰ تا ۳۰ درصد کل صادرات محصول پسته کشور توسط تجار رفسنجانی انجام می‌شود، بیان کرد: رفسنجان به عنوان مهد تولید پسته و وجود بیشترین تجار در این زمینه، این قابلیت را دارد که به مسائل کشاورزی پسته اعم از کشت و برداشت، صادرات و دیگر مسائل در اتاق بازرگانی بپردازد.

در این آئین از ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان واقع در بلوار امام علی(ع) بهره‌برداری شد.

انتهای پیام




سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان تدوین می‌شود

منبع: ایـسنا
? سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان تدوین می‌شود