سمور سنگی در زیستگاه جنگلی جیرفت رهاسازی شد

جیرفت – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: یک قلاده سمور سنگی مشاهده شده در دهستان دَلفارد به زیستگاه خود باز گردانده شد. به گزارش فت فتو، محمد کمالی در این خصوص گفت: بر اساس گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک قلاده سمور سنگی در دهستان دلفارد، محیط بانان […]

جیرفت – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: یک قلاده سمور سنگی مشاهده شده در دهستان دَلفارد به زیستگاه خود باز گردانده شد.

به گزارش فت فتو، محمد کمالی در این خصوص گفت: بر اساس گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک قلاده سمور سنگی در دهستان دلفارد، محیط بانان این اداره، به آنجا مراجعه کردند و سمور را تحویل گرفتند.

وی با بیان اینکه این گونه کمیاب جانوری، از گوشتخواران شب فعال است که از جوندگان تغذیه می‌کند و در تعادل چرخه زیستی نقش بسزایی دارد یادآور شد: همکاران پس از اطمینان از سلامت سمور سنگی، آن را در زیستگاه‌های جنگلی دلفارد رهاسازی کردند.

کمالی با قدردانی از دوستداران محیط زیست و اهالی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده، اضافه کرد: هدف از رهاسازی گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های اصلی آنها حفظ تنوع زیستی آن مناطق است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی در نزدیکی مناطق مسکونی سریع به شماره ۴۳۳۱۳۳۰۹ به این اداره اطلاع دهند و از نزدیک شدن به حیوانات بپرهیزند.

کد خبر ۵۶۵۶۲۷۳




سمور سنگی در زیستگاه جنگلی جیرفت رهاسازی شد

منبع: مــهر
? سمور سنگی در زیستگاه جنگلی جیرفت رهاسازی شد