سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را فراهم سازند 

نذیر کرمان/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را با آموزش‌های مهارتی فراهم سازند. دکتر مهدی بازمانده ظهر امروز اول بهمن ماه در کارگاه آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد که با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دفتر […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را با آموزش‌های مهارتی فراهم سازند.

دکتر مهدی بازمانده ظهر امروز اول بهمن ماه در کارگاه آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد که با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، ضمن تاکید بر آموزش‌های مهارتی، یکی از اهداف اصلی سمن‌ها را فراهم ساختن شرایطی جهت اشتغال قشر ضعیف جامعه ذکر و تصریح کرد: در این راستا یکی از راه‌ها آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز روز جامعه بلکه آینده است.

وی افزود: آموزشی که منجر به کسب و کار و اشتغال شود، کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان فقر را به دنبال دارد.

دکتر بازمانده به نوآوری اجتماعی اشاره و تصریح کرد: محیط پیرامون، علوم مختلف و حوزه‌های کاری متعدد دائم در حال تغییر و پیشرفت هستند و ما باید این تغییرات را مدیریت کنیم و یکی از مواردی که در مدیریت این تغییرات به ما کمک می‌کند، نوآوری است. 

وی با بیان اینکه حرکت سمن‌ها باید به سمت نوآوری اجتماعی باشد، گفت: در این زمینه با کمک دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان یک رویداد ملی با عنوان نوآوری اجتماعی در دست اقدام داریم.
 
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: مشارکت سمن‌ها، دولت و بخش خصوصی منجر به ایجاد اشتغال می‌شود که در این راستا باید به آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی افراد پرداخت و این نوع عملکرد قطعا باعث کاهش فقر خواهد شد.

انتهای پیام 




سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را فراهم سازند 

منبع: ایـسنا
? سمن‌ها زمینه اشتغال‌زایی قشر ضعیف جامعه را فراهم سازند