کل اخبار 111003 اخبار امروز : 7
  • تاریخ : دوشنبه - ۱۰ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 - April - 2024
  • ساعت :

    سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است

    کرمان (نذیر کرمان) – یکی از مدیران آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند عشایر، ذخایر مملکت هستند، گفت تحول مهمی در آموزش و پرورش عشایری پس از انقلاب اسلامی رخ داد و باعث شد تا سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش پیدا کند. زهرا سالاری‌نژاد، یکی […]

    کرمان (نذیر کرمان) – یکی از مدیران آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند عشایر، ذخایر مملکت هستند، گفت تحول مهمی در آموزش و پرورش عشایری پس از انقلاب اسلامی رخ داد و باعث شد تا سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش پیدا کند.

    زهرا سالاری‌نژاد، یکی از مدیران پرتلاش آموزش و پرورش عشایری استان کرمان و دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی با ۲۰ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش است و اکنون مدیر دبیرستان عشایری متوسطه دوم حضرت زهرا(س) شهرستان کهنوج است.

    وی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به ایجاد عدالت آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه شبانه‌روزی در مناطق عشایری، افزایش زیادی داشته و این پیشرفت به حدی چشمگیر بود که اکنون در استان کرمان بیش از ۴۰ مدرسه شبانه‌روزی داریم که مصداق بارز عدالت عینی آموزشی برای ۱۳ هزار دانش‌آموز عشایری در استان کرمان است.»

    سالاری‌نژاد با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر عشایر پیش از انقلاب بی‌سواد بودند یا در بعضی نقاط خیلی کم تا پایه ششم ابتدایی تحصیل می‌کردند، اظهار کرد: «انقلاب اسلامی این موضوع را متحول کرد به‌صورتی که امروز دختران عشایر مجبور به ترک تحصیل نیستند و بسیاری از معلمان امروز، دانش‌آموزان مدارس عشایری هستند. همچنین احداث مدارس شبانه‌روزی عشایری کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای نیز توانست باعث تحصیل دانش‌آموزان عشایر در رشته‌های متنوع باشد.»

    این مدیر توانمند آموزش و پرورش عشایری با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم افزود: «طرح رتبه‌بندی به علت ایجاد رقابت بین همکاران باعث شد تا همکاران با شور و اشتیاق بیشتری در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند و در نتیجه به علت ایجاد رقابت بین همکاران، کیفیت و سطح آموزشی در مدارس عشایری، ارتقای چشمگیری داشته است.»

    وی خاطرنشان کرد: «اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان باعث ایجاد انگیزه برای کسب مهارت در زمینه دانش‌افزایی و مهارت‌های جانبی مرتبط با شغل معلمی و ادامه تحصیل و فعالیت‌های جانبی و همچنین تشویق معلمان برای فعال‌تر شدن و موجب اشتیاق همکاران برای حضور در مناطق روستایی و عشایری و انجام فعالیت‌های جهادی در امر تعلیم و تربیت شده است.»

    این معلم عشایر بیان کرد: «بنده در رتبه‌بندی معلمان، رتبه ۴ را به خود اختصاص دادم و از دلایلی که موفق شدم رتبه خوبی به خودم اختصاص دهم، سابقه کاری و مدرک تحصیلی و فعالیت های جانبی بود.»




    سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است

    منبع: پــانا
    ? سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A