سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است
کرمان (نذیر کرمان) – یکی از مدیران آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند عشایر، ذخایر مملکت هستند، گفت تحول مهمی در آموزش و پرورش عشایری پس از انقلاب اسلامی رخ داد و باعث شد تا سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش پیدا کند. زهرا سالارینژاد، یکی […]
کرمان (نذیر کرمان) – یکی از مدیران آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند عشایر، ذخایر مملکت هستند، گفت تحول مهمی در آموزش و پرورش عشایری پس از انقلاب اسلامی رخ داد و باعث شد تا سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش پیدا کند.
زهرا سالارینژاد، یکی از مدیران پرتلاش آموزش و پرورش عشایری استان کرمان و دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی با ۲۰ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش است و اکنون مدیر دبیرستان عشایری متوسطه دوم حضرت زهرا(س) شهرستان کهنوج است.
وی در گفتوگو با نذیر کرمان با اشاره به ایجاد عدالت آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه شبانهروزی در مناطق عشایری، افزایش زیادی داشته و این پیشرفت به حدی چشمگیر بود که اکنون در استان کرمان بیش از ۴۰ مدرسه شبانهروزی داریم که مصداق بارز عدالت عینی آموزشی برای ۱۳ هزار دانشآموز عشایری در استان کرمان است.»
سالارینژاد با بیان اینکه دانشآموزان دختر عشایر پیش از انقلاب بیسواد بودند یا در بعضی نقاط خیلی کم تا پایه ششم ابتدایی تحصیل میکردند، اظهار کرد: «انقلاب اسلامی این موضوع را متحول کرد بهصورتی که امروز دختران عشایر مجبور به ترک تحصیل نیستند و بسیاری از معلمان امروز، دانشآموزان مدارس عشایری هستند. همچنین احداث مدارس شبانهروزی عشایری کار و دانش و فنیوحرفهای نیز توانست باعث تحصیل دانشآموزان عشایر در رشتههای متنوع باشد.»
این مدیر توانمند آموزش و پرورش عشایری با اشاره به اجرای طرح رتبهبندی معلمان در دولت سیزدهم افزود: «طرح رتبهبندی به علت ایجاد رقابت بین همکاران باعث شد تا همکاران با شور و اشتیاق بیشتری در کلاسهای درس حضور پیدا کنند و در نتیجه به علت ایجاد رقابت بین همکاران، کیفیت و سطح آموزشی در مدارس عشایری، ارتقای چشمگیری داشته است.»
وی خاطرنشان کرد: «اجرای طرح رتبهبندی معلمان باعث ایجاد انگیزه برای کسب مهارت در زمینه دانشافزایی و مهارتهای جانبی مرتبط با شغل معلمی و ادامه تحصیل و فعالیتهای جانبی و همچنین تشویق معلمان برای فعالتر شدن و موجب اشتیاق همکاران برای حضور در مناطق روستایی و عشایری و انجام فعالیتهای جهادی در امر تعلیم و تربیت شده است.»
این معلم عشایر بیان کرد: «بنده در رتبهبندی معلمان، رتبه ۴ را به خود اختصاص دادم و از دلایلی که موفق شدم رتبه خوبی به خودم اختصاص دهم، سابقه کاری و مدرک تحصیلی و فعالیت های جانبی بود.»
سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است
منبع: پــانا
? سطح سواد در میان جامعه عشایری افزایش چشمگیری داشته است
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰