سطح آزمایشگاه‌های دانشگاه هایتک کرمان از فعال به توانمند ارتقا یافت

نذیر کرمان/کرمان معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته دانشگاه هایتک کرمان گفت: بر اساس ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری “لبزنت”، جایگاه مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از فعال به جایگاه توانمند ارتقا یافت. به گزارش نذیر کرمان، دکتر حکیمه علومی پنجم آبان ماه با […]

نذیر کرمان/کرمان معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته دانشگاه هایتک کرمان گفت: بر اساس ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری “لبزنت”، جایگاه مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از فعال به جایگاه توانمند ارتقا یافت.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر حکیمه علومی پنجم آبان ماه با اعلام این خبر افزود: مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آبان ماه سال ۱۴۰۰ با ثبت آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درآمد و با تداوم همکاری‌ها با شبکه “لبزنت” در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موفق به ارتقا از مرحله مستعد عضویت به فعال و به تازگی بر اساس آخرین نتایج ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌ها به سطح توانمند ارتقاء یافت.

وی شاخص‌های ارزیابی را میزان کارکرد آزمایشگاه، میزان همکاری‌های شبکه‌ای آزمایشگاه ، نشر دانش و تبادل تجربه که شامل شرکت کارشناسان آزمایشگاه در کارگاه‌های آموزشی داخل و خارج از شبکه و وبینارها، آموزش کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو، حضور مدیر در نشست مدیران، توافق مراکز برای تبادل نمونه و امضای تفاهمنامه همکاری و ثبت در سامانه شبکه آزمایشگاهی اعلام کرد.

علومی بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی با هدف افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی را راه‌اندازی نموده و باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی نیز با ارائه پژوهانه و یارانه ‌های متنوع به اعضای هیات علمی و دانشجویان دریافت خدمات از مراکز عضو شبکه را تسهیل کرده است. 

به گفته وی، در این شبکه خدمات آزمایشگاهی متنوعی در حوزه‌های فنی و مهندسی علوم پایه، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی ارائه می‌شود. 

بنابراین گزارش، آزمایشگاه‌های متنوعی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی عضویت دارند و از نظر ساختاری، شامل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها ، موسسه‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و از نظر حوزه فعالیت، آزمایشگاه‌های زیست فناوری، فناوری نانو، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، سلول‌های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و …. از نظر سازمان مادر، آزمایشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های مختلف مانند وزارت علوم، بهداشت، صنعت، نیرو، کشاورزی و … در شبکه عضویت دارند. 

انتهای پیام




سطح آزمایشگاه‌های دانشگاه هایتک کرمان از فعال به توانمند ارتقا یافت

منبع: ایـسنا
? سطح آزمایشگاه‌های دانشگاه هایتک کرمان از فعال به توانمند ارتقا یافت