سرما به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته رفسنجان خسارت وارد کرد

به گزارش فت فتو، حسین رضایی گفت: سرما در روز‌های اخیر به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته شهرستان رفسنجان خسارت وارد کرد. رضایی افزود: ایستگاه هواشناسی در رفسنجان طی شب گذشته تا منفی ۲ درجه زیر صفر دمای هوا را در منطقه کبوترخان و جوادیه فلاح نوق ثبت کرده است. […]


به گزارش فت فتو، حسین رضایی گفت: سرما در روز‌های اخیر به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته شهرستان رفسنجان خسارت وارد کرد.


رضایی افزود: ایستگاه هواشناسی در رفسنجان طی شب گذشته تا منفی ۲ درجه زیر صفر دمای هوا را در منطقه کبوترخان و جوادیه فلاح نوق ثبت کرده است.


وی بیان کرد: روز‌های سوم، چهارم، ۱۴ و ۱۵ فروردین امسال سرمای مکرر خسارت‌هایی به باغات شهرستان وارد کرد و این سرما‌های مکرر نشان می‌دهد که بحث تغییرات اقلیمی بسیار جدی است.


فرماندار رفسنجان تصریح کرد: همانگونه که باغداران و‌ کشاورزان برای فراوری محصول پسته و تعمیرات باغ‌ها، به وسایل مورد نیاز مجهز می‌شوند بهتر است وسایل مورد نیاز برای مقابله با سرمازدگی‌های بهاره را نیز تهیه و نگهداری کنند تا فروردین هر سال برای مبارزه با پدیده سرمازدگی از آن‌ها استفاده کنند.


علی باقری رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان هم اظهار داشت: ۱۲ هزار هکتار از باغ‌های رفسنجان بین ۱۰ تا ۹۰ درصد دچار سرمازدگی شده و عمدتا در همه باغ‌های پسته منطقه نوق، کبوترخان و حومه شهر رفسنجان رخ داده است.


انتهای پیام/




سرما به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته رفسنجان خسارت وارد کرد

منبع: ایـلنا
? سرما به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته رفسنجان خسارت وارد کرد